• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Josse58
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 804
J

Josse58

min medryttarepålle är håröm! haha.. stackars kille, men iaf.. han har rätt lång man , och som för att tilääga även är väldigt tunn, så vill helst inte behöva utsetta han för tt rycka den. han hatar de, blir väldigt orolig !:cry:
så, vad är bäst ? det blir inte så fint enligt mig.. va finns att göra ist ?

Sv: håröm

jag skulle kanske rycka den med mankniv, alltså kapa den. med mankniv ser den ändå rykt ut, vilket är snyggare än om man klipper den. funkar det inte med mankniv så ser jag ingen annan lösnbing än att klippa den med en vanlig sax ...;)

Min är otroligt känslig och får nästan panik när jag försöker rycka eller tar till trimkniven. Utsätter henne givetvis inte för det, så det är saxen som gäller. Blir inte lika snyggt, men vad gör man?;)

Min är otroligt känslig och får nästan panik när jag försöker rycka eller tar till trimkniven. Utsätter henne givetvis inte för det, så det är saxen som gäller. Blir inte lika snyggt, men vad gör man?;)

jo de e sant :) ibland e de bättre att ha de mindre snmyggt än att våra stackars pållar blir livrädda:(

Jag klipper mina hästar. I ett stall jag jobba skulle alla hästar ryckas punkt slut. Ofta innebar detta att man var tre man, en hängde i kedjegrimskaftet, en hängde i bremsen den tredje ryckte manen. Kan tillägga att jag inte jobbar där längre. Om det går kan man rycka lite varje dag annars så kan man prova att klippa med en trimsax då ser det inte lika mycket "klippt" ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 824
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 871
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025