Hårsnoddsfråga

Jag använder enkla svarta snoddar med nån sorts gummiband i. Har alltid en runt handleden om jag inte har håret uppsatt, så de försvinner sällan, men de håller inte så länge. Tippar att det går en i månaden. När de blir uttöjda kastas de. Jag måste ha bra resår för att håret ska hållas på plats.

Invisibobbles har jag någon här hemma men den funkade inte att ha på handleden så den ligger i okänd låda någonstans 🤷🏻‍♀️
 
Om man bara ha en snodd ute åt gången fattar jag att de försvinner. Lösningen är att ha snoddar utspridda på organiserade platser - mina snoddar bor inte i kollektiv i en skål, de bor separat fördelade på viktiga poster. En på häftapparaten, en på hålslagaren, två på varsin garderobsknopp, tre sambos i badrummet, en i väskan, en i jackfickan, en på den stegrande hästen i köket, några i pennburken på jobbet.

När jag behöver en finns den nära. När jag tar av en finns av avposteringsplats nära. Det är ju värdelöst om man bara lägger en snodd på bordet typ - då har katterna stulit den på tre sek och sedan är den borta för evigt... eller dyker upp in dammluddig form 6 månader senare när jag städar under sängen.

Skulle inte palla att gå och nytt hela tiden. Men därför har jag typ bara en färg och form också, så det blir liksom inget tjafs om att leta efter just den snodden.
 
Jag brukar lägga beslag på en snodd och sen försöka se till att det finns en i reserv av de jag gillar ifall den blir borta eller blir slapp. Inte helt lätt då jag har långhåriga barn så det här huset äter hårsnoddar. Håller därför hårt i MIN snodd 😅 Har jag den inte i håret sitter den på handleden, lägger bara ifrån mig den när jag ska duscha. Då ligger den bredvid klockan som jag också tar på mig direkt efter dusch igen. Har samma snodd till allt oavsett vad jag gör och slänger den när den blivit slapp.
 
Tills den slutar fungera eller försvinner. Ingen aning hur mycket användning det blir för varje snodd.

Vem klarar sig med EN i bruk? :confused: Behöver ett helt gäng för de hamnar i väskan, i bilen, i olika fickor. Är ur bruk längre eller kortare tid beroende på lokalisering... De som jag tar av hemma när jag ska sova är i alla fall meningen att de ska hamna i snoddburken i rätta lådan. Där behöver vara 5-10 stycken för att garantera att jag inte står utan plötsligt. Kan säkert finnas 10 till om andra gömmor letades igenom.

Jag! Jag har bara en i taget. En sådan där spiralformad. Åker upp i håret på morgonen och läggs i en särskild burk innan dusch på kvällen. När den är helt uttjänt så byts den ut. :D
 

Liknande trådar

Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: mamman
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 144
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 112
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 757
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp