Härstammnings kontroll?

Hallau

Trådstartare
Jag har varit i kontakt med SIF och läst deras regelr angående härstammningskontroll för hästar som ska bedömmas. Men hittar bara att det står "fullständig härstammning". Är jag bilnd eller? Har för mig att jag hört tidigare att det ska vara 3 led.
Så hur många led är en fullständig härstammning??
(Jag har frågat sif men för inga svar annat än att jag ska läsa i regelboken.)

Sv: Härstammnings kontroll?

Härstamningen ska kunna ledas till Island för att hästen ska kunna reggas som islandshäst. 3 leds känd härstamning för hingstar har jag fått lära mig, men det finns ju hingstar med kortare känd stam, t ex norskfödde Ringó fra Ringerike som har okänd far.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 433
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 107
Senast: Vicks
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka