Hårt att vara hund..

Mela99

Trådstartare
..när kattmamma inte sköter sina plikter :D

14760_186517003853_625048853_4017545_7830679_n.jpg

Sv: Hårt att vara hund..

Gud så sött med alla kattungar överallt och vilken tålmodig hund:)

Men aaaah,så söta de är!! Allihop!!
Är det en tik?

Så gulligt:love:
Jag har liknande kort på min hund när han agerade fosterpappa åt våra moderslösa kattungar. Helt underbart:love:

För många år sedan så hade jag en Skogis som fick P piller o på ön vi bodde fanns inga okastrerade hanar. :idea:

En eftermiddag kom kattan in o var stinn i magen, gick på lådan flera ggr utan att något kom ut. Min son påpekade att hon kanske var dräktig, vilket hon var.

Första kattungen fick jag lirka ut då den låg fel, var sedan tvungen att åka till jobbet. Min son fick hjälp av mormor (gynekolog) som bodde i närheten o allt förlöpte bra, dvs de fick ta bort kattan från lådan där hon försökte klämma ut det som tryckte.

Kattan var ung o fixade inte så mycket mer än att ungarna fick dia då o då, oftast under tvång.

Nåväl, jag hade en BC hane som tog sig ann uppgiften, han tvättade ungarna så att dom sällan var torra, han bar tbx dem till deras säng när de vandrade runt i huset o han låg med dem dygnet runt, dock blev han lite brydd när de missade tuttarna o hittade något annat att suga på.
:rofl:

AJ!! Det lät ju nåt!;)
Hade en kull kattungar för några år sen som jag norpade vid ca 2-3 v ålder pga att ägaren struntade i katterna och lät ungarna dö hela tiden.
Just dessa ungar var så ögoninfekterade att det såg ut som om det satt läkerol på ögonen:cry:.
Väl hos mej blev de uppnappade,fick medicin mm MEN den ena ungen envisades med att ständigt boppa på snorren på sin bror:crazy: som givetvis blev supersvullen.
Kallade dem Snoris och Snoppis medan de var små:D!!

Japp, det är en tik. Hon älskar kattungar och tycker kanske inte att kattmamma alltid gör sitt jobb då hon ibland stjäl en kattunge eller två och tvättar dem till de rinner om dem :p God gärning kanske, inte så uppskattat av kattmamma dock :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 097
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 468
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 047
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31