Åh det lät häftigt!

Jag vet inte, har bara hört det från äldre människor att man måste klippa kort när man blir äldre. Så dumt haha!
Ja det verkar vara en gammal sanning från 40-talisterna. Men halva mitt jobb är fullt av 60-70-talister med långt hår som blir helt frågande om man nämner den grejen och aldrig hört det. 47 år med långt hår, men jag är ju inte jurist eller ngt å andra sidan. (ännu tidigare än 40-talisterna var det en regel att man måste sätta upp håret om man blev äldre eller gift tror jag så det kan vara någon kvarleva av det.)
 
Modiga ni är så vågar färga och klippa själva👍

Själv är jag så mesig och funderar om jag vågar klippa lugg nästa gång jag går till en frisör. Nu är bara hellångt och lätt och sätta upp i svans. Men jag börjat bli äldre och då kan man väl inte ha långt hår eller? Tänkte då man kunde klippa upp runt ansiktet och spara längden förut att toppa håret. Vad tror ni?


Hår är bara hår, det växer ut, så klipp,spara, klipp igen om det inte passar. Jag tror att klippa håret kort är en bekvämlighetsgrej när man är mamma med små barn och har inte ens tid att vänta på att håret ska torka efter dush.

Sen kan hormoner spöka till att håret får en tunnare, sämre kvalitet , så många väljer att ha det kort då.

Jag gillar långt, speciellt på äldre :)
 
B7171954-1999-4299-8B85-9184FACF893B.jpeg

Jag experimenterar hejvilt med mitt hår och färger men landar ofta i det lila igen.
Önskade att det var min naturliga hårfärg :angel:
 
Fixade färgen framtill innan idag och nu rök 5cm på längden. Bara färgen undertill kvar. Kan inte bestämma om jag ska ha det kvar eller om jag ska färga det brunt och låta det växa ut
3D18CD3D-9C51-4729-8807-CFB8D942B361.jpeg
 
Varför skulle man inte kunna ha långt hår som äldre? 😛 Jag är 35, har hår som når mig ner till halva låren och färgar det knallrött - för att jag trivs med det! Det räcker! :)
Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)

Jag funderar på att klippa av en del av mitt, mest för att det är så slitet att jag blir ledsen varje gång jag fastnar i det.
 
Gör inget spexigt med mitt hår längre, körde rosa en period men det var många år sen. Däremot är jag nyfixad i håret! Lite mörkare än vanligt, känns kort 😂 men det gör det alltid. Min frisör ska också gå på föräldraledighet så minst 4 månader till nästa besök 😳

C3588368-9369-476F-B315-10B3A4D06F21.jpeg


Är alltid nöjd när jag går därifrån, men är lite extra nöjd den här gången!
 
Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)

Jag funderar på att klippa av en del av mitt, mest för att det är så slitet att jag blir ledsen varje gång jag fastnar i det.
Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
 
Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
Allt om hårlängd, frisyr vad har det med ålder att göra alls?

60? Gick din gräns där? Du kunde artigt låtit bli skriva det .
 
Jag kan tänka mig att klippa det axellångt när jag väl kommer till älderboende eller nåt, kortare om jag är sängbunden. Mest för att det blir kanske bökigt för personalen att ta hand om det.

Min mormor hade hår ner till midjan tills hon var 85.
 
Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
Jag tror att 35 och 37 togs upp för jag har för mig att den som skrev (minns inte nicket nu) är ca 30
 
Tack! Jag blev så paff när folk i tråden svarade och var 37. Jag är 43 och har långt hår men hade inte en tanke på att jag skulle kunna innefattas i påståendet att äldre inte ska ha långt hår, och därmed behöva försvara mig.
Jag tänkte att det gällde om man var 60 eller så, men tyckte såklart att det var lika befängt för det.
Har för mig att 40-talisterna tycker att gränsen för långt hår går runt 30 eller så och att "äldre" inte betyder något speciellt utan äldre än 20 typ. (Mia är 12 hon är äldre än Jonas som är 7)
 
Har alltid trott det har att göra med att kvinnor skulle sätta upp håret efter konfirmationen/dölja det med hatt som vuxen kvinna, raka av håret när man gifter sig som ortodox judinna eller dylikt. Dvs att som vuxen kvinna i yrkeslivet ska man klippa håret som förlängning av tidigare- sätta upp det.

Släkting jobbar på tyskt företag, när de tyska kollegorna kommer över är de förvånade över svenska kvinnors/chefers feminina uttryck. Det är ännu skarpare där att om man är i yrkeslivet ska håret vara kort och det ska vara mer återhållsamt med feminint uttryck som långt hår, vippiga kjolar osv.
 
Fast 35 är väl inte äldre ändå? ;-)

Jag funderar på att klippa av en del av mitt, mest för att det är så slitet att jag blir ledsen varje gång jag fastnar i det.
Ne inte enligt mig, jag anser mig inte vara gammal, men det är upp till var och en att tycka, vissa känner sig gamla vid 30 andra blir aldrig gamla..
Samtidigt känner jag personligen ingen i min ålder som har speciellt långt hår eller som färgar det i onaturliga färger.. Min poäng va ju att man gör det man själv vill ha och trivs med oavsett ålder eller vad andra tycker! :)
Gör inget spexigt med mitt hår längre, körde rosa en period men det var många år sen. Däremot är jag nyfixad i håret! Lite mörkare än vanligt, känns kort 😂 men det gör det alltid. Min frisör ska också gå på föräldraledighet så minst 4 månader till nästa besök 😳

Visa bifogad fil 99007

Är alltid nöjd när jag går därifrån, men är lite extra nöjd den här gången!
Nu har jag visserligen ingen direkt frisyr, men klipper mig en gång/år om jag kommer ihåg det.. Just nu är det snart 2år sen jag klippte mig, så jag ska nog ta och ringa min frisörska imorn.. 😅😂
Så du klarar dig nog 4 månader! 😊
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 874
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 500
Senast: Masse
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 992
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp