Hårvårds fråga

Jag skulle aldrig ha tid och ork att gå och få det gjort regelbundet. Speciellt inte som det tar 10 min max att färga hemma. 😅
Tänker att det nog finns fler som jag.
Gör det samtidigt som jag får fransarna fixade, och det är så avkopplande.
Plus att jag är screamish till att plocka ögonbrynen på mig själv :nailbiting:

Jaaa, forma och färga, få det gjort professionellt! Dom ska fortfarande vara tjocka, men bättre definition kan göra extremt mycket med ett ansikte.
Jag som lovat mig själv att aldrig skaffa mig ett periodiskt underhåll, har jag brutit. Var 6 -7 vecka gör jag lashlift och ögonbryn. Jag målar mig mycket sällan så det här har verkligen lyft mig. Det såg ut som jag inte hade några ögonfransar kvar och fick rådet här på buke faktiskt att prova Xlasch. Och DET fungerar :up: När jag väl fått lite längre och lite mer fransar gick jag och gjorde lashlift. Jag är sååå nöjd. Dyrt? Ja visst 1295:- men jag som inte gör naglar, går till frisör alls, och inte lägger några pengar på smink (nästan) så nått ska jag göra i -5 år kvar till 60;)

Gå till en riktigt bra, modern damfrisör! Inte en tantfrisör utan en bra rekommenderad uppdaterad frisör! Be om en cool fin klippning och goda råd! Lite highlights?! De kan hjälpa dig massor!!!

• Gilla
Reactions: Sel
skulle färga hemma men jag har inte en aning om hur man gör eller med vad
:crazy:
Om du känner att du vill färga men känner dig för osäker på hur etc kanske du kan gå till någon en gång och få tips hur du ska forma och färga.
Annars finns säkert tutorials på youtube, TikTok etc.

Jag brukar använda den här:
https://lyko.com/sv/depend/depend-snabbfargning-brunsvart

Går fort och enkelt. Billigt med! Man bara lägger på en genomskinlig aktivator med bomullspinne på bryn/fransar som är rengjorda. Efter två minuter borstar man i färg med en borste som ser ut som mascaraborste. Allt följer med i paketet.
30 sec senare torkar man och sköljer rent.
Vet inte vilken färg du vill ha etc. Jag kör brunsvart eller brun.

20250528_164256.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 205
Senast: Syrax
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
916
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka