Häst-jeans??

loy

Trådstartare
Såg något helmysko på TV igår kväll. Det var en människa som, till synes helt seriöst, satt och sydde jeans till hästar! Dom t o m provade dessa jeans på en häst. Någon mer som såg det och kan förklara vad i all världen syftet med dessa häst-jeans var? Jag fattade i alla fall ingenting... :confused:

/loy

Sv: Häst-jeans??

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Fanns det matchande kowboysar hattar och bälte till? :angel:

nej jag såg det inte ! :eek:

Pratar ni om samma sak ? :crazy:

I filmen är det en halvknäpp gubbe som dött, och han har en värdefull avleshingst som alla hoppas få ärva.
Hingsten ska kläs i jeans på begravningen... :D

Men trådskaparen kanske såg en seriös dokumentär om nån som sydde jeans åt hästar? ;)

Senast ändrad:

Lånar knapp.

Nej, det har inget med någon film att göra. Det visades sent igår kväll på ettan. vet inte vad programmet heter, men det visade olika människor som sysslar med div märkliga saker och där fanns alltså denna kvinna som sydde häst-jeans. Å andra sidan var det en farbror med som bestämt sig för att åka samtliga busslinjer inom hela Stockholms län (det hade tagit tre år). Han hade dessutom promenerat på alla gator i hela staden och visste exakt var varenda gata finns. Såå...

Å andra sidan; jag bor själv ute på ett slättland som i folkmun kallas för Prärien, så detta med häst-jeans kanske är tänkt för just mina hästar, vad vet man.

/loy

Programmet du såg hette "Bakom kulisserna på Killinggängets fyra nyanser av brunt", så visst har det med filmen i fråga att göra. I programmet intervjuas bla. en av statisterna (han som gillar att åka buss), samt sömmerskan som fick i uppgift att sy hästjeansen till filmen.

Aha! Tack för den förklaringen! Jag såg inte hela programmet, råkade bara gå förbi TV.n som stod på på vägen till sovrummet. Till saken hör också att jag inte är någon TV-tittare över huvudtaget, så detta med Killinggänget och Fyra nyanser av brunt är jag väldigt, väldigt dåligt insatt i. Detta gjorde alltså att när jag gick förbi och råkade komma in i just detta med sömmerskan som sydde häst-jeans såg det i mina ögon väldigt seriöst, om än helknäppt, ut. Men då förstår jag.

Tack!

/loy

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 026
Senast: Blyger
·
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
3 427
Senast: Josseliten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 152
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?