Häst & Ponny spelet!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Covetous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 8 191
C

Covetous

Om ni minns det gamla? Finns 1an och 2an, i Stallet och Varsågod och rid.

Hittade det och skulle testade i datorn men det funkade inte.
Är det så enkelt att min data är "för ny" och inte tar så pass gamla spel?

Sv: Häst & Ponny spelet!

Det är mycket möjligt att datorn är för ny. Jag har inte kunnat spela riktigt gamla spel på min dator heller. Dock vet jag inte säkert, det finns nog något sätt att få igång dem på en modern dator också...

Okej :idea:

Någon som vet det sättet att få igång dom på?

Du går in på egenskaper på själva exe-filen och säger att den ska anpassa sig till lägre windows system så brukar det funka.

Där står ändå bara att jag måste ha Quick Time for windows. Men det har jag redan...?

Där står ändå bara att jag måste ha Quick Time for windows. Men det har jag redan...?
Har du via egenskaper gjort spelet kompartibelt för en längre windows? Kolla på spelet vad som behövs för quick time och kanske även det måste vara kompartibelt för just den windows som spelet kräver??

Hoppas det går bra att jag lånar tråden lite.

Spelen fungerar finemang för min del, sånär som på att när jag vill tävla i Varsågod och Rid-delen stänger det ner sig. Dessutom får jag ett evigt "du måste ha direkt X blabla"-meddelande varje gång jag startar upp nämnda spel, trots att jag har långt över det Direkt X som krävs. Någon som vet vad som inte stämmer där? Vore kul att få igång de gamla nostalgispelen igen... :D

Det går super bra att låna lite ;)

Jag vill också få igång mitt. Flera år sedan man spelade det, och jag vill så gärna hoppa dem där jäkla banorna igen :D

Fast just nu håller jag bara på att få utbrott på skiten :cool:

Hoppas det går bra att jag lånar tråden lite.

Spelen fungerar finemang för min del, sånär som på att när jag vill tävla i Varsågod och Rid-delen stänger det ner sig. Dessutom får jag ett evigt "du måste ha direkt X blabla"-meddelande varje gång jag startar upp nämnda spel, trots att jag har långt över det Direkt X som krävs. Någon som vet vad som inte stämmer där? Vore kul att få igång de gamla nostalgispelen igen... :D

Det vet jag att det gjorde för mig när jag försökte spela det igen.Varje gång man ville tävla :devil:

KL

Jag sällar mig till skaran som vill ha igång gamla spel. Jag försökte installera Back Packer 2 på en Vista-dator häromdagen, men det gick inte:

Jag sätter i skivan, får upp en installationsguide, väljer Windows 95 (det nyaste alternativet) när jag ska ange vilket OS jag har och sedan flyter allting på tills jag ska installera QuickTime; jag har liksom redan en QucikTime-version långt över den som krävs, men det verkar datorn inte förstå. Hur gör man i det läget? :p

Jag hade problem med tvåan, installerade absolut senaste quicktime och då funkade det kanon.

Sen eftersom jag har en dual-core vart det lite problem. När det väl startade lade det bara av efter ett par sek utan anledning. Då fick jag ta aktivitetshanteraren och högerklicka på den processen och bara låta den använda ena kärnan.

vista som har en nyare variant av direktX kan ha problem med gamla spel...det som går att göra är att köra med kompatibilitet som ovan + att klicka i att det ska köras som administratör....
prova att installera en gammal directX med...

Jag har försökt som ni har skrivit att man ska ändra exe-filen med mera. Jag undrar vilken exefil det är? Jag har laddat hem quick time det senaste. men det funkar inte att installera ändå. Tacksam för svar!

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka