häst slå med benen...!!???

zazza girl

Trådstartare
min unghingst ha börjat slå med benen nu när man ska gå med han till hagen ... han gör likadant när han få mat.. då stå han och slå samtidigt som han äter och han når upp till krubban så han slå i den .....

vad kan man göra för att få han att sluta med det????

det e rätt så jobbigt att höra alla slag hela tiden ......:confused:

Sv: häst slå med benen...!!???

mitt gamla sto lyfta hela tiden när hon åt och när hon väntade på mat, och detta har hennes föl arvt,

Har inget bra råd att ge dig. Men en tanke som slog mig var att ibland så ger man råd om att träna in rörelsen eller en liknande på kommando för att avdramatisera det hela. Kanske ngt att tänka på t.ex. på väg till hagen. Spansk skritt. :idea:

ja det gå nog..ler.. skulle vara häftigt han ha ju ett steg som heter duga.....

I boxen, häng upp pet-flaskor med grus i ett snöre, så han sparkar på flaskorna, det brukar bli tillräckligt obehagligt.

Ute när ni går, så ska det järnlåda i mig inte finnas på kartan att slå men frambenen. Det är just det hingstar gör, står på bakbenen och slåss med frambenen. (I värsta fall alltså)

Jag skulle markera rejält med rösten och framförallt flytta på honom när han så mycket som tänker att veva med frambenen när ni är ute och går.

Ute när ni går, så ska det järnlåda i mig inte finnas på kartan att slå men frambenen. Det är just det hingstar gör, står på bakbenen och slåss med frambenen. (I värsta fall alltså)

För mig är detta kastrerings barrometern som slår över.:devil:

Skämt åt sido, men mina har kastrerats när frambenen börjat vina i luften:crazy: .

jo jag markera med rösten när han gör det ..

men kastrering bli det inte...

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 280
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 775
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 098
Senast: Amha
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 303
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka