Häst som sitter i transporten

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Ninjaninis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 960
N

Ninjaninis

Vi körde lite lastträning idag... och då satte sig kompisens häst helt ner i transporten när vi körde en liten sväng. Kompisen sa att så gör hon jämt...Hon verkade dock lungn hela tiden. Jag gissar på att det kanske känns bättre för henne med att hålla balansen? Men är detta vanligt? farligt?
När vi sen satte upp mellanväggen verkade hon dock tycka det kändes bättre för då stog hon upp...

Såg jätteknas ut :)...hon fick in bakbenen under sig, men frambenen lixom låg rätt fram... såg inte jättebekvämt ut... men vad vet jag? Hästar är bra konstiga ibland!

Hon kanske bara va trött i benen... :)
men du har nog rätt, har nog med balansen och göra...

I tonåren hade kompisen en ponny som alltid gjorde så, satte sig i transporten. Det var inte mycket att göra åt, vi körde utan mellanvägg (och alltid ensam).

Hon (ponnyn) tyckte tydligen att resan var behagligare på det sättet.

Att dom sätter sig ner/lägger sig är alltid ett riskmoment. Bättre att köra med mellanvägg då.
Jag är nästan säker på att det har med balansen att göra. När vi körde med snestående mellanvägg så var min ponny tvungen att ta ett steg ut när vi svängde för att hålla balansen. När vi har mellanväggen behövs dock inte detta, hon kan ta spjärn mot den.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 775
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 232
Senast: Mint
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka