Häst sprang bort efter olycka

Sv: Häst sprang bort efter olycka

Fy vilken mardröm. Jag håller tummarna att de hittar pållan i livet och välbehållen!

Usch så hemskt! Hoppas hästen återfinns välbehållen så snart som möjligt.

Det är min häst. Hon är borta än , vi har sökt i 15 timmar. Ska söka med helikopter imorgon. Håll alla tummar !!!

Var försvann hon ifrån, framgår inte alls av artikeln ?

Hittade nu vilket område det rörde sig om med hjälp av lite detektivarbete med google, inte åt vårt håll så känner inte till området men det som slår mig direkt när jag ser kartan över området är bäckarna som är utmärkta om de är samma djupa typ som vi har här så hoppas jag att ni redan kollat varenda meter av dem om inte så gör det.

Håller tummarna för att ni hittat/hittar henne! Verkligen en mardröm att vara med om!

Det är min häst. Hon är borta än , vi har sökt i 15 timmar. Ska söka med helikopter imorgon. Håll alla tummar !!!

Ett tips du har din facebook inställd så att enbart dina vänner kan lämna kommentarer, så även om någon skulle ha några tips eller ideer eller ha sett något så kan de inte på ett enkelt sätt ge dig dessa i kommentarfältet, gå in under inställningar och ändra vem som får kommentera dina inlägg till "public"

Uppdatering på hennes facebook precis
539387_10151168660094827_1995278263_n.jpg

hästen hittad i vad som ser ut som en bäck vid liv (vet inte om bilden kommer synas)

Den syns.. men shit.. försvann sadeln eller red hon barbacka? Läste om någon häst som försvann som jag vet hade sadel på, men det kanske var en annan häst.

Läste artikeln ok sadeln hade glidit på sne

Om den inte redan åkt av så har de säkert plockat av den för att den inte skulle vara ivägen när de drog upp hästen, häromkring har vi tyvärr lite för stor vana av att hästar hamnar i krondikena och de sadlas alltid av innan de får på sig brandkårens selar för att dras upp. Hästar har helt enkelt dålig respekt för diken eller så uppfattar de inte att de är där förrän det är försent. Numera är det ställe nr 1 som kollas direkt om en häst försvinner därav att jag direkt skrev det i tråden också när jag såg att det gick bäckar i området på kartan att de skulle kolla där.
Här är iofs bäckarna värre för på de flesta ställen bottnar de inte utan måste kämpa för att hålla huvudet ovanför ytan därav är det alltid bråttom att hitta dem innan krafterna tar slut.

Sadeln var borta när de hittade hästen stod det i senaste artikeln jag läste.

Bara för henne att ta på sig bikini och börja dyka ;) den lär väl ligga där någonstans i bäcken, ser ut att vara mysigt badvatten.

Vi har draggat lite i diket :D Men inte ett spår av sadeln. Det är svårt att följa hennes väg dit då det finns förvånansvärt lite spår. Hon stod 50 m från gränsen till mina hagar så hon var på väg hem..

Titta gärna i tråden arabiska fullblod på gnägg, där har jag berättat om räddningen och lagt lite bilder.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 464
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
668
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
472
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera barn ska ha varit inblandade i en olycka med häst och vagn på en camping på långfredagen. Sju personer ska ha befinnit sig ombord...
Svar
0
· Visningar
526
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka