Hästar i granplantering?

via

Trådstartare
Vi behöver utöka våra hagmarker. Närmast till hands ligger att släppa dem på en granplantering. I några av våra andra hagar finns vuxna granar, och de är hästarna inte intresserade av att gnaga på. På planteringen är de största plantorna ca en meter höga. Är det någon som vet hur stora granplantorna ska vara, för att vara ointressanta som mat? Våra hästar har alltid fri tillgång på grovfoder btw.

Sv: Hästar i granplantering?

Våra hästar skulle vintertid gå fram som stora bävrar där.... Mitt i vintrarna äter de gran med förtjusning i stora lass, stannar gärna i skogen och tuggar under ridtur och kan äta massor i hagen också. Men det är olika på årstid för dem. Och så kanske det är olika från häst till häst också. Men våra skulle förstöra granplanteringen.

Det är nog inte att rekommendera om ni vill ha någon avkastning på skogen. Hästarna kommer troligen att förstöra planteringen, om inte annat skada rötterna på de stackars plantorna....

Hm.. som jag var rädd för då alltså. Tack för era svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 234
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 823
Senast: Juli0a
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag har ett problem med utfodringen av mina hästar - jag hade behövt bygga något som minishettisen kan äta hö från som den stora hästen...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka