Hästar kan tolka människors ansiktsuttryck

Även hästar har ansiktsuttryck så det är väl inget konstigt att man läser av varandra på det sättet också...

Ungefär som hästen, som inte ville bli tränsad och körde upp huvudet så högt det bara gick att komma. Jag var lite frustrerad men visade inget och jag nådde även om hästen körde upp huvudet, vilket då kör att hästen kastar med huvudet för att komma undan, råkar då knocka mig rätt på näsan.
Det gjorde så ont i näsan att jag började gråta, och backade, hästen tittade nästan förlåtande på mig och skulle nosa i mitt ansikte. Så nog kan de läsa ansiktsuttryck allt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kunskapen om hästens betydelse för människors fysiska, psykiska och sociala välbefinnande ökar. Nu har Hästnäringens Nationella...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kontroller som länsstyrelsen i Västmanland genomfört visar att ridskolorna i länet tar bra hand om hästarna. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
416
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS) lanserar nu rapporten Hästen och Folkhälsan: forskning - fakta - goda exempel. Skriften...
Svar
0
· Visningar
462
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera barn har varit inblandade i en olycka med häst och vagn på en campingplats utanför Uddevalla under långfredagen. Två skadade...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈