Hästbussar

Sv: Hästbussar

Den drar ca 1l/milen är väldigt billig att köra. Turbodiesel på 130hk

Ny motor i den som nu gått ca 12000mil. Skåpet är byggd i februari i år.

Pris kan jag pm dig om du vill ;) Men den är inte jättedyr

Jag köpte min registrerad som C. Ska väl inte vara några problem att höja vikten så länge chassi, däck, bromsar klarar det. Du kan nog ganska lätt höja 350 kg och ev. mer. Tror skatten blir billigare när den är C-reggad men ett par tusen dyrare i försärking. +-0 i slutändan.

Kommer nog aldrig heller att köra bil och släp i framtiden. Min lastbil är också superbekväm med allt man kan behöva. Kör långa sträckor ca 140 mil med mina hästar (enkel resa). Alla mådde bra när vi kom fram.

Det är en Fiat och det är en -06. Tyckte att när man ligger och kör utomlands så är det skönt och ha en ny bil för att alla garantier och så finns och jag inbillar mig att det är bättre med en ny. Kör man bara kortare sträckor i Sverige så finns det nog bra begagnade som fungerar utmärkt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 224
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 516
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Shop to you drop, del 4