Hästdammsugere

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare melsen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 912
M

melsen

Hej.

Är där nogon där har erfarenhet med att dammsuga hästar?

Mvh,
Jesper Melsen

Sv: Hästdammsugere

jag hade en för några årsedan men blev besviken men dem är ju säkert bättre idag;b

Jag har en och tycker att det är super!
Själva dammsugaren är väl inte världens bästa kvalitet, men det är så himla skönt att inte få ut allt ler-damm i stallet.
Tidigare har jag alltid borstat bort lera utomhus, men när häsen är helt inpackad i lera och det ösregnar ute är inte det helt hundra.

Så jag älskar min dammsugare - åtminstone principen!

jag använder mammas gamla vanliga damsugare, funkar super!
första gången var hästen så rädd att han skakade, men han stod still så det gick bra :love::love:

jag använder dem på sommaren när de rullar sig i sån där fin mörk sant som bara går att få bort på 2 sätt, antingen vatten eller damsugaren... oxå inför tävling eller liknande...

Jag har oxå använt en gammal dammsugare för att slippa ha en massa damm runt mig och hästen. Perfekt för både två- och fyrbenta allergiker.
Jag byggde om en gummiborste och en ryktborste så att de passade på den extra långa slangen. Vi installerade dessutom själva centralenheten på loftet så ingen elledning eller högljud enhet fanns istallet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 504
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 426
Hästvård Hej, hur gör ni? Polstrar ni alltid då ni lägger om ett sår på benet som det ska vara klibb-linda runt?
Svar
4
· Visningar
378
Senast: lytesout95
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
726
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka