Hästens tidigare ägare.

Sv: Hästens tidigare ägare.

alltså.. jag kan inte holländska, men jag funderar på att kolla upp min hästs uppfödare

alltså.. jag kan inte holländska, men jag funderar på att kolla upp min hästs uppfödare

Har du oxå holländsk import?? Ras?
Jag har fått hjälp av en holländsk talande tjej med att kontakta Holländska Appaloosa föreningen mm..
Jättebra om man kan få tag i någon som kan språket..

jag har haft lite kontakt via mail/post med uppfödarna. tyvärr bor de i danmark så har lite svårt att förstå vad de säger om ja skulle ringa. de har skickat kort på honom som föl och jag har skickat kort till dom. jätte roligt att höra hur han haft det tidigare tkr jag!!!:D

Jag har ridit för Svalurs tidigare ägare, en tränare vid namn Jóhann Fridgeirsson.
Jag ska också se om jag kan skriva ett brev till Svalurs uppfödare, fast på engelska då.

Är jag ensam om att söka och ringa till alla tidigare ägare till mina hästar.(Dom som man kan hitta då för alla hittar man inte) Ringde i kväll till uppfödaren av mitt nya halvblodssto, och han blev sååååå glad att få höra var hon var och vad vi gjorde. Och jag blev så inspiread av att höra om hennes mamma och syskon (Hennes mamma blev 32 år!!!! :eek: och fick 17 föl!!! ) Vilken kvinna!
Söker ni nånting om era hästars förflutna? Jag tror ju att man kan lära sig mycket om varför hästen gör si eller så.

maria

Jag har bra kontakt med min hästs förra och enda ägare och det har vart guldvärt när det uppstått situationer som man inte förstått/vill ha tips, råd, förklaring på. Så nej, du är nog inte den enda.

jag kan fråga säljaren vad hon vet, men jag forskar inte eller söker upp folk som en besatt, utan jag lär känna hästen och utvecklas med den. ofta upplever jag att vetenskap om tex ett problem kan hindra arbetet med hästen för att man fokuserar för mycket på problemet.

om någon föredetta ägare skulle komma och hemsöka mig och titta och hälsa på så skulle jag bli fruktansvärt irriterad. sålt är sålt.
vill man fortfarande kontrollera hästens liv så kan man lägga ut den på foder.
jag skulle ju inte känna att jag faktiskt ägde hästen om fd ägaren var och nosade i allt. plus att skulle känna mig tämligen förolämpad med tanke på att fd ägare då inte litar på att jag faktiskt kan ta hand om djuret.

men så tänker jag, sålt är sålt, köpt är köpt. skriv bra kontrakt och så blir det som det blir.

kanske låter surt men så upplever jag det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 485
Senast: Lavinia
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 495
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 178
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 412
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka