Hästfärg

• Trådstartare Trådstartare MattiZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 532

MattiZ

Trådstartare
En vän till mig undrade vad detta beror på;

Hästen är 12år gammal, alltid varit solid mörkbrun fram till denna vår. Nu har hon fått vita prickar?

Hon trodde jag visste vad de var men jag har aldrig varit med om att hästen blir just prickig. Och de kommer mer å mer, började på mulen.

Inga sår eller ngt sånt, inga pälsätare eller så utan prickarna dyker bara upp nu när vinterpälsen trillar av.

Ras 75% friser och 25%varmblodig travare

1000006955.webp

Jag har en häst med såna fläckar på ryggen! Tyvärr lätt att tro att det kommer från illasittande sadel, men tittar man efter är det ju väldigt uppenbart att det inte är så. De finns även med i hans signalementsbeskrivning i passet.

Häftigt, ja alltså denne har fått alla sina fläckar nu 😅 men på massa ställen i ansiktet och runt omkring på kroppen 🙌

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 120
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält... 2
Svar
39
· Visningar
5 603
Senast: SaraMara
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så... 2
Svar
24
· Visningar
7 311
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 086
Senast: Starstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka