Hästfotboll

Silkisif

Trådstartare
Någon som spelar hästfotboll?

Jag har tränat och tävlat, dock bara en gång. Men när jag ser en hästfotboll så känner jag hur adrenalinet börjar pumpa. jag blir lycklig :)
 
Sv: Hästfotboll

Skulle vara kul att prova iaf! :) Kan du inte berätta lite om det?
 
Sv: Hästfotboll

Hm... Hästen behöver vara orädd och den bästa hästen är en häst som gör allt för sin ryttare då det ibland (läs:ofta) kommer situationer där man ska tacklas till häst, lite speciellt.

Vi var 4 på en normalstor dressyrbana, tävlingen fick avgöras via straffar :D

Riktigt mycket lydnad är det, då hästen ska kunna kaloppera, tvärnita och vända på en femöring om bollen skulle råka rulla åt fel håll.

Jag tycker sporten är såpass rolig att den borde vara större:confused::D
 
Sv: Hästfotboll

Låter roligt!

Har klubben någon hemsida?Antar att det finns en klubb i hästfotboll
 
Hej
Ser att det är en gammal tråd , men testar att liva upp den igen.
Jag spelar hästfotboll på levenebygdens ridklubb.
Jag håller med om den adrenalin kicken som man får när man kommer in i manegen och ser bollen för att inte tala om min häst , han är som galen i bollen riktigt galen i den.
Det är så roligt att se hur bollen kan skapa den glädje som den tillför.
Hästfotboll är inte ett sätt att tuffa till ridningen utan ett sätt att träna sig själv och hästen på ett fantastiskt sätt.
Har ni frågor gällande hästfotboll så är ni Välkommna med dem så hoppas jag på att jag ska kunna vara till hjälp för dig eller din förening och hoppas att vi i framtiden möts i en match.
Ha kul med bollen nu
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hon har ridit sju olympiska spel, är mångårig landslagsryttare samt stuteri- och utbildningschef på Lövsta Stuteri. Nu är hon tillbaka...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 779
Senast: Mirtai
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
552
Senast: sjoberga
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp