Hästfunderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar känna stort sug efter att ha häst hemma igen. Prinsessan är ju utlånad på foder och verkar ha det utmärkt. Frågan är väl om jag ska ta hem henne + skaffa sällskapsponny, eller sälja till fodervärden (vilket varit på tapeten men inte blivit av) och skaffa ny häst (+ sällskapsponny). Jag gillar Prinsessan, hon är snäll och ambitiös plus att hon har gett två fina avkommor, så vill jag avla vet jag att hon tar sig lätt. Dock är det kanske lite mycket nerv för mitt behov, jag kommer säkert mest att skogsmulla och då "behöver" jag ju inte ha en "fin" häst. Alltså det är ju trevligt att ha en snygg och hyfsat välstammad häst, men ska jag ändå bara rida ut i skogen kanske det är trevligare på en häst som är lite mer sävlig och inte har så himla mycket gång och kan se spöken här och där. Fast hon är ju bra käck den där vita och när det går bra så är hon SÅ ROLIG! Den som lever får se. Det blir inga hästar hemma förrän till sommaren i vilket fall.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 236
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 277
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp