Hästhämtning!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Pepita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 730
P

Pepita

Hej! När jag var skötare på ett stall med 2 unghästar så ville de ut genom grinden varje gång jag skulle hämta min häst. Det var väldigt irriterande. De två är ju så klart BETYDLIGT starkare än jag så det hände några gånger att jag fick "jaga" häst ( jagar dom så klart inte). Vad ska man göra? Hur skulle man kunna träna bort det? ( jag är inte skötare där nu!)//Pepita!

Sv: Hästhämtning!

led din häst genom grinden så du stänger precis bakom rumpan på den, försöker någon följa med får man faktiskt vara såpass "elak" så man stoppar upp eltråden i ansiktet på dem om de inte reagerar när du viftar bort dem.
Jag fick tyvärr göra så på min egen unghäst efter att hon trängde sig med flera gånger, och nu gör hon inte så. Man kan inte ha hästar som rymmer med varje gång man ska ta in en annan.

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
764
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 364
Senast: fijja
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 156
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 003
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka