P
pollan
Sv: Hästköp -priser ???
haha jättegulligt
tänk då att de var en manlig svensk landslagsryttare från EM som kunde klämma sig ur något sådant gulligt
haha
haha jättegulligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
priset vill jag inte gå ut med.
Men köpte mitt sto, Killigrews Liostra från Margareta Bäckström för en månad sedan. Hon är 9 år och har segrar t.o.m 130, bästa resultatet man kan hitta för i år är 2:a placering i 130.
Snabbt och väldigt duktigt sto med stort hjärta. Inte tävlad i dressyr. Skulle vara ett bra fölsto.
Köpte henne som läromästare. Inte 100 säker på att hon har kapacitet för högre än 130, då hon känns trygg på den höjden. Tycker att vi köpte henne till ett väldigt bra pris.
Ångrar inte köpet en enda sekund![]()
Läste lite i tråden (dock ej alla inlägg) och till viss del håller jag med om att priserna är lite för höga emellanåt, men å andra sidan så när det gäller renrasiga halvblod (som exempel) så har man oftast fått lägga ner många, många, många tusenlappar på att föda fram denna häst och ska man då inte ha någon chans att få tillbaka dessa pengar och helst göra vinst så kommer ju ingen vilja föda upp hästar längre.
*kl*
bara en fråga om lite priser här, om en häst som är 5 år gammal har startat ett flertag felfria rundor på 1,10 m, har en placering i fälttävlan debutant, samt placerat sig i lb dressyr och startad la.
vad är då ett rimligt pris för denna?
OBS! det är ingen annons, men jag vill gärna se vad hoppfolket anser att denna häst kan vara värd då jag som många andra tycker hästpriset har stigit mycket på senaste år. vad tror ni man kan få?