Sv: Hästmänniskor!
När jag skulle köpa min lille guling så var alla bara glada för min skull
du kanske borde byta umgänge om dina vänner inte kan glädjas med dig?
När jag skulle köpa min lille guling så var alla bara glada för min skull
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh din var riktigt fin jutyvärr är det ju sällan man ser riktigt välridna fjordingar, eftersom de som har kunskapen oftast inte köper en fjording. Men det betyder ju inte att de inte kan.
Samt att man inte kan utvecklas så mycket i sin ridning om man inte har en storhäst.
Fast jag skulle heller inte (aldrig är lite att ta i, man vet aldrig var man hamnar) kunna tänka mig att köpa en fjording. Det betyder inte att jag tycker det är något fel på dem, utan att det inte är den typen av häst som jag vill ha och inget mer.
Lavinia: Inte ens connie duger?!Näe, ett mentaltest kanske vore på sin plats där?
![]()
Håller med dig, vad man än väljer för ras så blir det alltid gliringar från andra...
Köper man en arab/fullblod får man bara höra att de är nerviga å hispiga knäppskallar.
Köper man ett halvblod har man ju köpt ett stort brunt schabrak till häst som är knäpp i huvet.
Köper man en fd travhäst så får man bara höra att det är ett sönderstressat gammalt ök.
Köper man en islandshäst så får man höra att det är en terrängmaskin som vuxna inte borde rida på å det går bara att rida rakt fram på dom, å inte kan de gå rent heller.
Köper man ett kallblod är det också fel...
Så vad tusan man än köper är det fel, antingen har hästen förlite eller för mycket kapacitet enligt omgivningen.
Eller så gör man synden att behålla sin tävlingsponny trots att man är för gammal för att tävla ponny. Gräsligt värre.
Jag har fått höra både det ena och det andra efter att jag beslutat att inte köpa ett halvblod.
Bland annat att jag är en skogsmulle som inte borde ta upp platser hos dressyrtränaren när det fanns
ponnyryttare som faktiskt kunde tävla som ponnyekipage också ville träna. Att jag var dålig på att rida och så vidare.
Här på buke kan man läsa om på dressyrforumet om hur vi vuxna ponnyryttare snuvar ponnybarnen på fina ponnyer
samt att man inte kan utvecklas så mycket i sin ridning om man inte har en storhäst.