I mitt fall rör det sig om ca 100:- för ID-koll och 400:- för passet. En utgift jag utan problem kan leva med, känns bara onödig om hon skulle få vandra vidare den närmaste framtiden.

Hm, av ngn konstig anledning kändes det inte alls lika onödigt att köpa blommor till balkongen för över 600 kr den här veckan. :o

Finns det några gränser för hur länge hästar får tävla? Är ingen människa som tävlar. Annars kunde det ju vara en tanke att använda det som gräns!

ID-kontrollanten jag anlitar tar 100 kr och det enda jag behöver göra annars är att skicka in hennes papper. Hon är redan reggad och stamboksförd, det är "bara" passet som saknas.

Som sagt HBL hästarna har pass där ser jag en anledning till att ha det + att det inte alls rörde sig om de summorna som för travarstoet ( 250 kr hos asvh).

Säg att hästar över 17 år slipper pass (som ett exempel bara), då står man där med sin sextonåring och är förbaskad.

Jo, visst, men var man än drar gränser, i detta fall o i andra, så är det ju någon som blir besviken... Likaså blir man ju besviken om man åker för att slutmäta sin ponny och den blir 149 cm...

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 492
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 253
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka