Hästpass??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ponny500
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 718
P

ponny500

okej den här frågan kanske är lite dum .
Men vad har man hästpasset till?? måste man ha det för att tävla?? :confused:

Sv: Hästpass??

Hästpass
Från och med 1 mars 2002 ska alla svenska hästar ha ett pass. I första hand krävs hästpass för föl, vid tävling, export och slakt, men före 2005 års utgång ska samtliga hästar i Sverige ha hästpass. I Sverige utfärdas passen av de rasföreningar som är godkända av Statens Jordbruksverk som register- och stamboksförande förening.

Hästpasset innehåller ägare, identitetshandling, konturdiagram, vaccinationer, laboratorieundersökningar, behandlingar mm.

Konturdiagram (beskriver hästens färg, tecken, virvlar och andra kännetecken) ska fyllas i av en ID kontrollant. Hästpasset ska alltid följa hästen, t.ex vid veterinärundersökning, tävling, betäckning mm.

hoppas att det vart svaret på din fråga. det är utklippt från följande sida, där du även hittar mer info.
svenska hästavelsförbundet

Sv: Hästpass??

själva passet behövs inte för att tävla. men har man vaccinationerna i passet måste man ju ha med det iaf

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
825
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 556
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka