hästpremiering....

mag

Trådstartare
förmodligen ligger denna tråd helt fel, men ni får flytta den rätt isåfall. Kan man ordna en hästpremiering själv??
Ja alltså ska det vara domare och folk som kan bedömma på plats, och som får lov att göra det, men annars får man ordna sånt själv inom klubben tex. och är det någon som vet hur eller vem som ordnar. Bor i Norrland och har långt till allting, vore lättare att forsla folk hit, än att skjutsa en massa hästar långt..

Sv: hästpremiering....

För något år sedan så var det så här hos ASVH.
Om man kunde få ihop minst tio ston så kunde man få anordna fölvisning med möjlighet till stambokföring av halvblodsston i deras regi. Vet inte om det gäller fortfarande och heller hur det är för andra raser.

Är med i en ridklubb som har en egen utställning (ej premiering dock) så det går bra att anordna själv om man vill. Skall de medverkande hästarnas resultat kunna skrivas in i "rullorna" måste dock utställningen arrangeras genom en rasförening. Vi har löst det så att en russförening är medarrangör. Man måste också skicka in en ansökan till SH innan ett visst datum på våren för att utställningen skall vara "riktig". Sedan skall också utställningens resultat skickas in innan ett visst datum på hösten. Har man inga krav på att resultaten skall kunna bokföras är det bara att boka en domare och köra.

ja det var ungefär så jag tänkt, någon som kommer och bedömmer hästarna, mest för skojs skull. Alltså inte nödvändigt att det att det ska skrivas in någonstans. Dessutom kommer det ju att bli en massa olika raser.... Var får man tag i dommare iså fall ??? någon som vet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: grodan21
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 823
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
24 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka