Nu känns det som om vi är långt från ämnet Annonsera mera, men men. Japp, alla raser (möjligen med undantag av varmblodstravare?) har väl gått upp rejält i pris senaste 5 åren, åtminstone annonspriset? Jag tänker mig att man säkert kan hitta fina individer till ett lägre pris genom kontakter eller rasgrupper på exempelvis Facebook. Så hittade jag min unghäst för några år sedan. Varken fantasipris eller orimligt billigt (och ja, han var ju två år och ganska långt från trygg tanthäst).
En sak jag tycker är bra är om man kan tänka sig lite mindre eftertraktade individer inom rasen. I båda de raser jag har vill folk gärna ha så stora hästar som möjligt. Jag är tvärtom, och då blir det billigare. Plus det går jättebra att intala sig själv att man tycker att det är kul med unghäst
En sak jag tycker är bra är om man kan tänka sig lite mindre eftertraktade individer inom rasen. I båda de raser jag har vill folk gärna ha så stora hästar som möjligt. Jag är tvärtom, och då blir det billigare. Plus det går jättebra att intala sig själv att man tycker att det är kul med unghäst