Hästsläp Böckman?

Sv: Hästsläp Böckman?

Är det bra med rullgardin? har fått för mej att den blåser mycket när man kör, gör den det ?

... och en baklucka skallrar som tusan när man kör. Pest eller kolera?

Den enda nackdelen jag hört om gardin är att det för korta personer är lite meckigt att dra ner den, om man inte förlängt tampen.

Nej det blåser inte märkbart eftersom den är spänd.

Jag var nyfiken på komforten o har testat att åka i släpet i 80 km. :)

Senast ändrad av en moderator:

Inte bättre men samma skulle jag tippa på. En lucka är ju aldrig helt tät heller utan släpper in luft från sidorna.

Fast Böckmann har ju ett steg som man står på i bak när man ska dra ned gardinen. Jag är bara 164 cm men det var inga problem för mig. När jag tittade på Scandinavium mässan så var det helt omöjligt för mig att få ned gardinen på vissa importsläp som inte hade ett sånt steg, t ex Christ.

... och en baklucka skallrar som tusan när man kör. Pest eller kolera?

Den enda nackdelen jag hört om gardin är att det för korta personer är lite meckigt att dra ner den, om man inte förlängt tampen.

Jag har lucka(har en Star trailer safir-06a) o det har då aldrig "skallrat":rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31