Hästsläp Henra Amazone

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mårran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 8 530
M

mårran

Nu har jag köpt nytt hästsläp :banana: Det blev till sist en Henra Amazone :love:

Det var ju den jag tittade på först och blev förtjust i och sen var det svårt att släppa den. Så var vi på strömsholm i helgen och tittade runt på släpen som fanns där och när min dotter också blev förtjust i Henra så var det bara att slå till. :D

Egentligen hade jag velat se en Cheval Liberte också innan jag bestämde mig men nu blev det så här i allafall så nu går jag bara och väntar på att den ska komma vecka 28 är den klar :bump:

Så nu skulle jag gärna vilja höra lite åsikter från andra som har Henra Amazone, är ni nöjda med den? Är det något som ni tycker inte fungerat? Ja berätta lite och helst om det finns någon som har en gammal det kan ju vara kul att höra hur den är om 5-10 år. Nu har den ju bara funnits i sverige i 8 år men kanske någon som var bland dom första läser detta och vill dela med sig av erfarenheterna. :eek:

Sv: Hästsläp Henra Amazone

Var det den med luckan som hängde på sidan? Ett väldigt funktionellt släp, tog skydd från regnet en stund i den under Strömsholmtävlingarna ;) Passade på att kika lite på den och det var ett fint släp, dock plywood? Inte säker men om så är det inte så bra. Annars var det väldigt fint och ljust!
Grattis till köpet! :banana:

Jag fick min Amazone-05 för ca6 veckor sen. Både hästen och jag är supernöjda.
Jag tycker den ligger mkt bra på vägen. Och min häst som nästan alltid efter svettas trots mkt lång avskrittning var ofta svettig vid hemkomst i mitt gamla släp, det har aldrig inträffat i Amazonen så ventilationen verkar ju vara så bra som sägs.
Jag tycker den är lätt att öppna och stänga, och mellan väggen i det genomskinliga plastmaterialet som var jag var så skeptisk till i början, ser jag nu fördelar med.
Jag har ju alltid haft skötardörren öppen till min häst på tävlingar, men är osäker att ha det nu, sist så drog han ut huvudet och skrapa av sig grimman på vägen in, men Henra rekomenderar att ha den stängd och översta bakluckan öppen.

Hittills är jag bara nöjd!!!

mårran skrev:
Nu har jag köpt nytt hästsläp :banana: Det blev till sist en Henra Amazone :love:

Grattis till köpet!

Har hört flera här på buke som verkar nöjda med Henra.

Hej!
Åh vad kul att höra att du är nöjd hoppas att jag också ska bli det jag får den inte förrän vecka 28.
Jag längtar efter att få prova den. :bump:

Tack!
Vad kul att höra hoppas att dom skriver lite här också så jag får reda på vad dom tycker.

mårran skrev:
Tack!
Vad kul att höra hoppas att dom skriver lite här också så jag får reda på vad dom tycker.

Du kan säkert hitta många trådar om det genom sökmotorn.

Hej! Vi köpte ett begagnat Henra Amazone enhästars i höstas. Det är från 01 så det är bara 4 år ännu. I alla fall är det fräscht och utan skavanker och vår häst verkar trivas bra i det. Det är stort och luftigt och ljusti inuti och det passar våran stora häst. Tidigare sparkade hon alltid mot väggarna när man stog still med släpen, men med Henran gör hon inte det. Det kan i och för sig ha att göra med att hon står mer i mitten med enhästarsläp. Hon har också blivit mycket lättlastad.
Man märker knappt att man har ett släp när man kör med häst. Utan häst känns det dock att det är lätt och inte lika stabilt.
Andra plus är foderbordet och den direktgjutna mattan. Tyvärr har vi inte öppningsbara fönster på vår "gamla" modell. Det saknar jag förstås. Annars är jag jättenöjd.

Jag har inte fått hem den ännu men sen ska jag gärna visa bilder på den om du vill. :)

När jag var och tävlade förra helgen så lade jag ett ½ äpple på stänkskyddet ovanför hjulen, för att ge hästen efter lastningen.
Men glömde det och när jagkom fram efter över1 timmes körning i både krokiga vägar och 90 km/h så låg det kvar.
Ganska otroligt, men det bör ju betyda relativt bra väghållning för min Amazonen.

Jag har en Henra Amasone -03 och trivs superbra med den, både jag och hästen trivs super. otroligt bra ventilation..
förra året var jag och en kompis iväg med båda våra hästar och tävlade, när vi skulle hem var det 25grader varm och transporten hade stått i solen hela dagen, plus att hästarna var varma efter en hel dags tävlande. Med fönstren och takluckan öppen var det kanon luft i vagnen, vi åkte ca 15 mil hemåt och dom var inte ett dugg varma när vi kom hem..
Vi har beställt en ny Henra igen nu också, vi ska ha 2st..killen min håller på med trav och det krockar ofta när vi ska iväg på varsit håll på träningar/tävlingar...

Ännu en häst som får njuta av lyx, kvalitet och flärd :bow:

Vad glad jag blir det verkar som jag har gjort ett bra val nu är det bara en vecka kvar tills jag får hämta mitt släp. :bump:

:) Ja det är väl bra. Hoppas att hästen blir glad.

Suck! :mad: Vad hopplöst mitt släp är försenat. Nu får jag vänta till den 26 juli. jobbigt. :cry:

:) :bow: :)
Hej! Här har ni en lycklig ägare av ett helt nytt hästsläp som jag hämtat idag!!!!!!!

Min Henra Amazone kom några dagar tidigare än förseningen gjorde gällande och jag har hämtat den. Den kändes väldigt stadig och bra på vägen och den är bara så jävla snygg. Grannen som inte är det minsta hästintresserad var tom han mäkta imponerad.

Tyvärr har regnet vräkt ner hela dagen så någon provtur med häst i har det inte blivit men jag kan nog inte hålla mig särskilt länge.
Fast egentligen får jag inte köra den ännu. Jag ska köra upp för mitt E-kort den 17 augusti och sen får jag köra hur mycket jag vill :banana:

Henra Amazone pro line (extra utrustad) okt -04 JÄTTENÖJD!!

Kan tycka det är lite läskigt med skötar dörren då knopparna lätt dras ur mot kanten när hästen kollar ut.

Super med överlucka som skyddar mot regn, andra på tävlingsplatsen fick stänga då det skvätte in. Jag stod under och var torr!

Ventilationen super inte ens fuktig efter att stått i kö på E4 under värsta hettan.

Samma sak hände med lånad Värmlandsvagn.. hästen behövdes typ kylas ned då..

Som sagt jag är super nöjd. Både med släpet och Henra ombudet/försäljaren som är mycket förtroende ingivande och har ställt upp med diverse frågor och ev små fix, som ett glapp i innerbelysningen.

Åka 6 mil för det är jäkligt sjysst!

Vad kul för dig att du fått den!!

Jag "flyger" fortfarande fram med min!!!!

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 696
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 494
Senast: Wonna
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 472
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 058
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka