Hästsläp Henra Amazone

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mårran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 8 530
Sv: Hästsläp Henra Amazone

Vad kul att du också är nöjd med din. Jag tycker också att försäljaren var jättebra. Visserligen som jag sa till min man att den försäljaren skulle kunna sälja sin egen mor han kan nog prata omkull vem som helst men trots det så ger han ett ärligt intryck och han verkar veta vad han snackar om.
Jag antar att vi köpt på samma ställe i Brottby.

Ja vad härligt, visst är vi lyckligt lottade.
Nu vill jag bara ha lite uppehåll i regnandet så jag kan ut och åka.
Alltså jag ska ingenstans men jag vill bara provköra lite och det är ju ingen höjdare att hålla på när regnet strilar i stridda strömmar hela dagen.
Jag är ju jättenyfiken på om hästarna ska kliva rakt in utan ramp. Jag har en kombidörr bak, spännande.

Till hon som vill se bilder så ska jag fota när det slutat regna så ska ni få se snyggingen :love:

yeep! ;)

Han är bekant med oss vi en vän. Ärlig i själen vilket känns skönt!

Det sköna är att han lixom snokar runt bland andra märken på mässor och ser vilka fördelar och nackdelar just Henran har. Han skäms inte att säga vad som kunde varit bättre, eller vad som kan hända inom 2 år med bultar mm.

Det ger givetvis med vetskap om VAD man köper. Därav har man öveseende att småfel kan inträffa.

Ett tips, sparya lite zinkspray eller rostskydd bak under luckan där "oljetrycksgrejen" är, den rostade lite fort bär vi körde mycket i vintras på salta vägar.

Senast ändrad:

Ok tack för tipset. Jag har ännu inte kunnat provköra med hästen i men det blir förmodligen snart. Har lite mkt annat just nu.
Jag blev lite snopen när jag skulle öppna takluckan idag för att vädra ur "nylukten" jag nådde inte upp och jag är inte någon liten plutt men det är ju bra att man har ordentlig takhöjd :rofl:

Nä, jag når inte heller upp.

Men i transporten har jag en korg och sopborste för att kunna "snygga till" när man är ute, jag bytte ut sopborsten med en plattare skurborste, då kan du både putta upp luckan och stänga genom att haka borsten mellan lucka och det gråa "handtaget".

Hoppas du fattar!

Ville bara berätta att jag nu har kört upp och klarat BE-kortet så att jag får köra mitt nya släp.
I går var jag till Strömsholm med ena hästen så nu har jag provkört den med häst i och jag är helnöjd :love: Den går stadigt och fint på vägen, kändes knappt att man hade kärra bakefter. Hästen verkade nöjd och glad vid framkomsten, inte svettig och det var ändå varmt och soligt i går. :banana:

Lastningen med dörr tyckte hon också om klev bara rätt in medesamma, inte för att hon är krånglig annars heller men det var ju lite kul att prova. Jag tyckte att det kändes lättare för mig också.

Det automatiska stödhjulet är också toppen :idea: vilken bra uppfinning.

Kort sagt jag är helnöjd och jag kan varmt rekomendera andra som går i hästsläps tankar att titta på Henra Amazone. :love: :love:

"skrattar"

Visst är det kul och jättegrattis till BE, det var strongt gjort!!!!

Var uppe och lämnade in min förra veckan för att höja bommen fram.
Berättade att alla jag pratat med är supernöjda, fast det vet dem ju redan förståss.

Ja nog är man nöjd allt, men du en sak som jag har funderat på och som jag skulle ringa till dom och fråga om men du kanske vet. Är det tänkt att man ska sätta fast hästen i den ringen som är vid bomfästet? Annars finns det ju ingenstans att sätta fast dom i. Ringarna som hökrubban sitter i är ju lite klena för att sätta en häst i. Vet du?

Dem är inte klena, det är stävöglor som man har på båtar, meningen är man under färd har hästen bunden där och vid stilla stående fäster upp höseglet.

Men jag vill ha hönät under färd så jag köpte 4 egna stävöglor och åkte dit, markerade vart jag ville ha dem, och fick dem uppsatta samtidigt som jag höjde bommen.

Ok då kan jag alltså sätta fast hästen där :angel: fast jag har också hökrubban uppe under färd men det går väl att ha båda i samma då kanske eller så får dom fixa dit det när jag ska på service, det är ju en bra bit att åka.

Vet du om de finns med sadelkammare? Och vad är det för golv under mattan?
Släp är en djungel! Jag vill inte ha trägolv och jag måste ha sadelkammare. Finns det ena så finns inte det andra osv.
Håller på och kollar runt efter ett nytt släp, men har fått avvakta lite då vår ena häst är krasslig. Det får inte bli nåt "glapp" i bytet.
Vi tänkte reka i sverige och ev köpa i Tyskland.

Golvet går att få i aluminium mot pristillägg... sadelkammare går också att få mot pristilläg...

Mitt nya Henra Amazone kommer på fredag!

/Linda

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 696
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 494
Senast: Wonna
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 472
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 058
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullet ben
  • Köpa stolpar