Hästsläps djungeln???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare alfadis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 874
A

alfadis

Hej jag behöver massor med tips, ska köpa en beg hästsläp boggi inte alltför tung. Tipsa om vad som är bra och mindre bra. Jag har i många år haft en enaxlad Reko som har varit stabil och fungerat bra. Har tittat på annonser på både traditionella plyfa släpar och de nyare i glasfiber samt aluminium men det är svårt att veta vad som är hållbart och bra!:) :)

Sv: Hästsläps djungeln???

Jag är jättenöjd med min StarTrailer! :bow:

Stabil boggi och rejäl vagn, kan fås med olika totalvikt.

jag brukar låna ett ume-släp när jag kör min häst.

stor, stabil och väldigt trevlig att dra.. Men den kostar ju däremot en del och är rätt svårt att få tag i begagnad tyvärr..

Varför inte en Reko boogie?
Har själv en sådan och är mkt nöjd!
Bra släp till hyfsat pris!
Annars gillar jag Ume-släp,men tyvärr hittade jag inget inom min budget!

Har du inga speciella krav, finns ju Värmlandsvagnen. Kolla dock släpet noga innan du köper, tydligen finns det flera måndagsexemplar om man läser om VV här på buke.
Mitt är iaf hur fint som helst och duger gott om man inte kör mer än en eller ett par ggr i veckan med en häst :) Har fronturlastning och litet sadelskåp.. årsmodell 2002 dock uttagen 2001-09.
Fast dom som hade den förut hade inte tagit så väl hand om den, tvättade den i dag under skiten var den ännu finare :D Sen är den repad innuti av en sparkande häst, ska spackla över det också.

Enda stora minus är ventilationen men kör man med öppen baklucka när det är varmt ute så ingen fara. Minus också för bomlösningen bak, har man otur så kan man skada sig eller hästen på dom. Får vara försiktig och gärna ta ur hela bommen när man lastar/lastar ur för den har lite vassa kanter.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något... 2
Svar
24
· Visningar
2 040
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 993
Utrustning Jag har idag en gammal hästtransport, men är nu i färd med att skrota den och köpa något annat. Det är 20 år sedan jag tittade efter...
Svar
19
· Visningar
4 082
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 469
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka