Häva kontrakt???hjälp akut

Sv: Häva kontrakt???hjälp akut

Du har alltså försökt att återlämna hästen enl kontraktet men förra äg tar inte emot? då har du ju isf fullgjort din plikt och då står det dig fritt att lösa det på andra vis, dvs sälj hästen m föl :) problem solved :banana:

Du har säkert fått hjälp av advokaten nu. Fast kan ju skriva vad jag har hört. Det är att sådana här klausuler är i princip inte giltiga. Jag tror du kan göra som du vill med din häst.

Köplagen eller konsumentköplagen gäller ALLTID i sista hand, det finns skrivlser i den som inte kan "övertrumfas" av ett annat kontrakt. Köplagen om säljaren är privatperson och konsumentköplagen om säljaren är näringsidkare. Kolla på det. Kan ingen ta hand om stoet i ditt stall mot betalning? många advokater ger gratis rådgivning. Men prata med förra ägaren i första hand och försök komma överens!(det är alltid billigast)lycka till

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 870
Hästmänniskan Jag har ett problem som nu börjar bli stort. Jag fick dålig ekonomi och var tvungen att sälja mitt varmblod som jag köpte 2010. Då...
Svar
19
· Visningar
2 916
Senast: Sammet
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 588
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej på er alla! Jag har en fundering och jag känner att det vore fint att få lite objektiva synsett på den, så jag kastar ut en tråd... 2
Svar
21
· Visningar
2 246
Senast: mctucker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka