havanna (kanin)

åh vad duktiga ni är! kaaan ni inte snoka rätt på en viltröd hermelin också :D
funderar nämligen på att börja avla på någon av dessa ställningar...
 
Nej det där är bourgogne el gulröd som Fantasi Chocos far!

Viltröd är en kraftigt mörkröd färg där mage och ögon nos kanter är oranage inte vitt.
Hårspetsarna är svart och det är en fantastiskt fin färg! Belgisk hare har oftast den färgen!
 
Skogsgläntans kaningård :kaninöversikt: OBELIX
där är en kanon viltröd! Gå in på Marie C länk till gården!
 
Empty- om du börjar med viltröd gör du rätt! För väldigt få hermeliner har den djupröda färg som "haren" har. Skogsgläntan har tex en liten hona till salu som är för ljus-så du skulle göra en tjänst att förbättra den färgen på hermelin!
Det krävs en del rödförstärkning men vissa bryr sig inte om det bara den har typ 2 förstärkningar istället för 3, för då kan de ha den till att förbättra TAN teckning.
Jag vill förbättra den viltröda jag!
Ev skulle jag kunna ha en hane staionerad hos mig åt dig???
 
Måste varit lite blind för kaninöversikten såg inte. Den var i alla fall jättefin!
 
en av mina blå zobel honor gav en 96:a i somras så nu har jag fått ett bra bud på hela gruppen; två honor plus en reg 95 hane.
jag tycker precis som du att viltröd är en underbar färg, men det krävs som sagt jäkliga förbättringar.
drömmen hade varit att hitta ett ex med riktig belgiskhare-färgning :love:
jag har kollat runt lite och tyvärr funnit att de viltröda hermelinerna brister i kroppsformen, generellt sett.
havanna hermeliner är väl inkorsade från vit rödögd en del så de har mycket bättre presentation.
hmm..*funderar*
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
706
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp