Bansan
Trådstartare
Eftersom jag bor bara en liten bit från havet & en väldigt promenadvänlig strand & dessutom har stranden utanför knuten på nya jobbet så tänkte jag nu så smått börja vänja min lilla snart 13-veckors dam vid det stora blå... inte för att jag haft några problem med tidigare hundar som mer eller mindre skulle simmat till Afrika om de bara fick lov så det är inte själva vänjandet i sig jag funderar över.
Funderar dock över om det är lämpligt att låta en ung valp bada i havet? Hon känner väl själv om hon fryser t ex? Det är ju ganska kallt i vattnet än men å andra sidan så är det inga farliga alger nu innan värmen kommit igång så hur ska man resonera?
När hon sen är invand & det blivit ännu lite varmare i vattnet så måste det ju vara en bra idé att låta henne simma lite då & då?
Vad har ni för baderfarenheter i hav & sjö med era hundar/valpar?
Funderar dock över om det är lämpligt att låta en ung valp bada i havet? Hon känner väl själv om hon fryser t ex? Det är ju ganska kallt i vattnet än men å andra sidan så är det inga farliga alger nu innan värmen kommit igång så hur ska man resonera?
När hon sen är invand & det blivit ännu lite varmare i vattnet så måste det ju vara en bra idé att låta henne simma lite då & då?
Vad har ni för baderfarenheter i hav & sjö med era hundar/valpar?