Bukefalos 30 år!

MissFideli

Trådstartare
Jag tror jag är på väg mot klimakteriet. Svårt att säga säkert förstås, symptomen är diffusa. Men mina ögon är otroligt torra nu, även läppar och naglar/hud.
Läst att havtorn är bra, men även salvia och nått mer.
Är det nån här som tar det tillägget? Äter redan idag Silica som jag tycker hjälper på håret, men inte mer.
Frågan är vad man ska köpa? Kapslar? Tabletter? Göra själv?
Försöker hitta så billiga alternativ som möjligt då jag vill få undan alla ören till att kunna köpa hus.

Jag tror jag är på väg mot klimakteriet. Svårt att säga säkert förstås, symptomen är diffusa. Men mina ögon är otroligt torra nu, även läppar och naglar/hud.
Är det nån här som tar det tillägget? Äter redan idag Silica som jag tycker hjälper på håret, men inte mer.
Försöker hitta så billiga alternativ som möjligt då jag vill få undan alla ören till att kunna köpa hus.

Gå till vården och beskriv dina besvär. Mitt liv blev galet trevligare med lite stöttande hormoner.

Förutom havtorn är det bra att ta GLA, jag köper hos TopFormula, de är enormt prisvärda. Jag använder också Hylo Gel för ögonen, det har gjort en enorm skillnad.

Edit: GLA som i jättenattljusolja.

Gå till vården och beskriv dina besvär. Mitt liv blev galet trevligare med lite stöttande hormoner.

Förutom havtorn är det bra att ta GLA, jag köper hos TopFormula, de är enormt prisvärda. Jag använder också Hylo Gel för ögonen, det har gjort en enorm skillnad.

Jag har såklart en kontakt med vården, men den läkaren ansåg att det är lite tidigt än.
Hylogel är bra, men den räcker inte.

Lät lite otrevligare än det var tänkt. Jag har problem med överaktiv blåsa och läckande, vilket är ganska vanligt vid klimakteriet. Det har jag sökt hjälp för och vi har pratat runt det. Men jag fick tips av barnmorska att vända mig till gynekolog istället om jag inte får hjälp av vanlig läkare.
Hylogel kör jag mycket i omgångar, tyvärr kan den svida ordentligt ibland vilket gör att jag inte vågar använda den på jobbet. Så kör Tearsagain då och Hylogel hemma eller ev på raster när jag har tid att vänta.

Vill mig minnas att både min mormor och grannens mamma tog havtorn, i kapsel form kanske? 🤔 dedär som fanns på apoteket iaf. Främst för sköra slemhinnor i underlivet.

Annars så är ju havtornssylt/gelé så ruggigt gott 😍 men lite tidskrävande kanske att plantera buskar å vänta på skörd, även om det nu ska finnas sorter som är mindre dryga att skörda.

Vill mig minnas att både min mormor och grannens mamma tog havtorn, i kapsel form kanske? 🤔 dedär som fanns på apoteket iaf. Främst för sköra slemhinnor i underlivet.

Annars så är ju havtornssylt/gelé så ruggigt gott 😍 men lite tidskrävande kanske att plantera buskar å vänta på skörd, även om det nu ska finnas sorter som är mindre dryga att skörda.

Kanske nått att satsa på om jag köper hus!!

Jag känner mig lite dum nu som bara för ett par dagar sedan köpte nattljusolja för över 200 kr/hundra kapslar och då ska man dessutom ta tre om dagen första tre veckorna.. 😅 bokmärker definitivt topformula!

Jag har B12 och folsyra på recept och har haft i många år, men funderar på om Topformulas med b6/b12/folsyra kan vara en ersättare för att få det lite billigare.

Samtidigt blir man ju såklart fundersam på vad det är som gör sådan prisskillnad? I mångt och mycket är det ju så att man får det man betalar för.

Salviate tycker jag fungerade mot vallningar i alla fall. (notera tycker att..). Gick lätt att köpa en förpackning Örtagubben blad på närmsta hälsokost. Dock ska man inte dricka mer än ngn kopp om dagen och inte dricka för många koppar om dagen i för många dagar i rad. Innehåller thujon (vilket väl antagligen är poängen men :) ). (jag har inte lyckats få Salvia att övervintra i trädgården tyvärr, annars är ju det ett alternativ).

Jag var galen i lakrits också ett tag, det har lite fytoöstrogener i. Vet inte hur mycket gladare man blir av det dock :)

Jag känner mig lite dum nu som bara för ett par dagar sedan köpte nattljusolja för över 200 kr/hundra kapslar och då ska man dessutom ta tre om dagen första tre veckorna.. 😅 bokmärker definitivt topformula!

Jag har B12 och folsyra på recept och har haft i många år, men funderar på om Topformulas med b6/b12/folsyra kan vara en ersättare för att få det lite billigare.

Samtidigt blir man ju såklart fundersam på vad det är som gör sådan prisskillnad? I mångt och mycket är det ju så att man får det man betalar för.

Jag har också B12/folsyra på recept och köper hos TopFormula. Det har funkat i många år så jag tror inte det är något konstigt med deras produkter. De kapar kostnader genom att inte ha fysik butik etc. Jag tycker snarast det känns tryggt med deras produkter eftersom de tillverkas i Sverige.

Jag äter munkpeppar mot PMS/mensvärk, det ska vara hormonbalanserande och även fungera för klimakteriebesvär. Kanske kan vara värt att testa?
Köpte 200g för 119kr. Tar ett kryddmått tillsammans med en sked yoghurt varje morgon :up: Har problem med lågt blodtryck och dålig cirkulation, vet inte om det är placebo men tycker det har hjälpt med det också.

Zink-tillskott hjälper för torr hud

Liknande trådar

• Ännu en livskris
  • Har vården gjort fel? Har jag gjort fel?
  • Värmehandskar
  • När det inte funkar att komma

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka