cactuspower

Trådstartare
På EuroHorse mässan hade dom ju Haybars, undrar om någon här har en sådan? Jag är själv väldigt intresserad av och skaffa en sådan och ha i boxen till min häst.
FINAL%20HAYBAR!!.JPG

Sv: Haybar´s

Såg smart ut. Var de dyra? Jag har ju mitt sto som kastar omkring med höet och trampar runt. Funderar på om man skulle kunna kasta upp dem i ett lösdrift.

Såg smart ut men frågan är om man kan göra en själv med hjälp av lite böjlig plast? Eller varför inte använda gummimattan man har liggandes... :)

Vet inte men tycker inte att dom borde sätta ner en fot hur lätt som helst där, utan just att den ser ut och sitta väldigt bra just där i hörnet, samt att man minskar spill och runtdragande av hö och dessutom är den ju "djup" så, speciellt om man utfodrar med stora mängder hö eller fri tillgång så borde det inte finnas så stor anledning till att hästen fastnar i den. De kan ju knappast rulla fast med en fossing i den, så det skulle väll vara om man i så fall hade en väldigt livlig häst som stod och hoppade och skuttade runt i boxen. Känns som om inte skaderisken är så stor ändå faktiskt jämfört med andra höhäckar o dyl. som jag tittat på, jag tycker i alla fall att det verkar vara en bra lösning och att hästarna dessutom får äta i en naturlig ställning.

Jo, jag tyckte också att den verkade smart på det sättet, men tyckte att man kanske skulle se hur det var med skaderisken åså lite med... ;)

Tyvärr minns jag inte riktigt vad de kostade, men jag har mailat för prisuppgifter. Gick på ett par hundralappar dock, tror kanske runt 900-1000 kr? Dock borde de ju vara väldigt stabila och hållbara så det kanske är värt det. På mässan var det i alla fall billigare om man köpte fler också, så man kanske kan höra sig för ang. paketpriser om man är i fler i stallet som vill ha så man kan samköpa eller om man har flera hästar.

vår foderhandlare är återförsäljare på sånna.. kostar runt 1500..

cactuspower skrev:
På EuroHorse mässan hade dom ju Haybars, undrar om någon här har en sådan? Jag är själv väldigt intresserad av och skaffa en sådan och ha i boxen till min häst.
FINAL%20HAYBAR!!.JPG

Har dom någon sida på nätet?

Okej, det kan hända att de kostade så mycket om man köpte fler då. Eller att t.ex. den tredje kostade så mycket, jag vet inte riktigt. Minns exakt inte , tyvärr.

Ingen? Alexandra du har möjligen inte köpt dig en haybar var det inte du som startade någon tråd om att du ville ha en sådan?

En sån där skulle jag vilja ha, fast jag vet av erfarenhet att min häst inte kan ha något i sin box. Han är tokig i att plocka saker, häromveckan knäppte han loss sin vattenhink från karbinhaken... :crazy:

Vet ni vad, borde det inte gå att köpa en bit heltäckningmatta i plast och nita upp i ett hörn (klippt i strut/trekant) sen kan man lägga höet däri :)

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur