HB allround Fish (griffin)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 036
S

__Stilett__

ngn som har den sadeln?
vad för typ av häst har den, rak/svängd rygg etc?
är den bekväm?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: HB allround Fish (griffin)

Hur går det för dig?
Har du blivit någe klokare???

Själv har jag skickat tillbaka min RW Griffin sadel så dom får kika på dem om den verkligen var så vid som den skulle.

Men som jag fått för mig om HB allround Fish så ska den kunna passa min häst, som har ganska rak rygg... Men just nu känns det som att hjärnan har kollapsat över alla funderingar över sadlarna :)

Hoppas du fått tag i info iallafall.

nej tyvärr vet jag inget.
har ej vågat beställa ngn sadel ännu

Jag har en sån på väg hem till mig nu....
Hoppas verkligen den passar nu, eftersom det inte fanns en enda Griffin RW hoppsadel kvar i svart med vid bom....
Så jag kanske kan hjälpa till med åsikter i slutet av veckan :D

det vore bra, jag söker en sadel med rak bom.

Hej

Fick sadeln idag, men den passade inte pållen :cry: :eek:
Så nu måste jag ringa sadelprovaren och höra med henne om hon har en hel del olika märken och modeller inne...
Var ju bombis på att denna skulle passa.

Bommen var ganska rak. Kanske lite lite mer svängd än RW Showjumper Griffin sadeln, men inte mycket alls.
Bommen låg bra på min häst när man tänker på "böjningen".
Däremot kändes den för vid, trots att jag hade dom tjockaste plastbitarna i... Fattar inte.. Enligt mallen ska den ju passa med dom tunnare plattorna. Och med tanke på att hoppsadeln med normal bom blev för smal, så borde inte den här ha blivit för bred...
Men den gled liksom ner eftersom när man red.
Pållen gillade den defentivt inte, höll på att dänga mig i backen :crazy:

Vet inte riktigt vad du vill veta mer...
Är bara less på allt vad sadlar heter just nu ;)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
346
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka