Apollo Trådstartare 24 Jan 2009 #1 Nu är vovvsan röntgad och fick B/B. Hon fyller 2 i mars. Får man avla på det? Är ju köpt med avelsrätt. Bör jag vara försiktig med vissa saker ex inte gå agilitykursen i vår.
Nu är vovvsan röntgad och fick B/B. Hon fyller 2 i mars. Får man avla på det? Är ju köpt med avelsrätt. Bör jag vara försiktig med vissa saker ex inte gå agilitykursen i vår.
Calazirya 24 Jan 2009 #2 Sv: HD-resultat frågor Varför ska du vara försiktig, din hund har ju fria höfter ? A= fria höfter grad A B= fria höfter grad B
Sv: HD-resultat frågor Varför ska du vara försiktig, din hund har ju fria höfter ? A= fria höfter grad A B= fria höfter grad B
Gnist 24 Jan 2009 #3 Sv: HD-resultat frågor instämmer med ovan skribent A= Normala höftleder B= Normala höftleder C= Lindrig dysplasi D= Måttlig dysplasi E= Höggradig dysplasi Bilder på UA (ga systemet) och B (nya systemet) LÄNK Pdf-fil
Sv: HD-resultat frågor instämmer med ovan skribent A= Normala höftleder B= Normala höftleder C= Lindrig dysplasi D= Måttlig dysplasi E= Höggradig dysplasi Bilder på UA (ga systemet) och B (nya systemet) LÄNK Pdf-fil
Apollo Trådstartare 24 Jan 2009 #4 Sv: HD-resultat frågor Tack båda två, va bra då är det bara att tuta och köra. Skulle frågat uppfödaren men fick inte tag på honom, men då finns ju Buke tack och lov. Visste inte att det fanns så många grader på resultaten, för mig var A/A det som gällde för avel, trodde jag, men man lär sig något nytt varje dag. Tack
Sv: HD-resultat frågor Tack båda två, va bra då är det bara att tuta och köra. Skulle frågat uppfödaren men fick inte tag på honom, men då finns ju Buke tack och lov. Visste inte att det fanns så många grader på resultaten, för mig var A/A det som gällde för avel, trodde jag, men man lär sig något nytt varje dag. Tack
Gnist 24 Jan 2009 #5 Sv: HD-resultat frågor Det gamla UA är lika med dagens A och B, vilket förvirrar rätt många.