Hderspriser på tävling?

D

Don_93

Hej.
Vad tycker ni är roligt att få som hederpris på tävlingar, förutom rosett och plaket. Med hederpris menar jag någon liten sak typ borste eller något som man kan använda.

Så himla roligt är det ju kanske inte att få en hovkrats för om man tävlar eller har egen häst eller något har man ju oftast en hovkrats :p

Vad skulle ni vilja ha som hederspris om ni blev placerade och vad har ni fårr för hderspriser? Själv har jag fått havre :smirk: (och min ponny får inte havre) och choklad. Och så pokaler/medaljer dom om man täknar det som hederspriser.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

täcken och jackor samt shcabrak med brodyr på det kan ju tex stå på täckena, jackorna och schabraken : klubbmästare i dressyr 2005 eller vad det nu är för tävling...
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Hästsaker!
Trots att jag är mkt vuxen, så är det barnsligt kul att få hästsaker i hederspris!
Visst, dyra saker typ schabrak är ju kul, men jag blir fjantigt glad för typ en påse mansnoddar! :o

Minns när mitt lag vann en divisionstävling.
Vårt lag fick dyra, fina liggunderlägg, mkt användbara som vi blev glada åt.
Men 2:orna fick ju grimmor! Vi var samtliga avundsjuka! :o
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Själv tävlar jag ju inte, men dottern gör. Hon har hitills vunnit två tävlingar, hon blev glad över rosetterna och medaljen i första hand. De andra hederspriserna var hon inte så exalterad över :o , det var inga hästprylar.

Ibland blir jag förundrad över de priser vissa klubbar har. Okej, jag vet att det är svårt att hitta sponsorer, men godis och sånt tycker jag man kan försöka komma undan.

En klubb vi var på hade jättefina hederspriser, hästiga och bra. Dessutom var det uppställt så man kunde titta innan klassen.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Hästsaker är nog roligast att få..fast helst lite större saker som schabrak o sånt..

haha. jag minns på ett kval till fjord-Sm i hoppning som jag red, då var det både vanlig tävling m andra ponnysar och kval i en och samma klass...Så jag blev placerad 3:a och 3:a i ena klassen och 3:a och 4:a i den andra. Gissa vad jag fick som hederspris till samtliga placeringar: Plastborstar :rofl: så jag kom hem med 4 st.. alltid bra o ha.. :angel:
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Ett pris som förundrade mig var när Always bindor hade en cup för ponnyer.
Always regler var att ett paket med olika typer av bindor skulle delas ut till ALLA placerade i klassen.

Nu ska ju inte fenomenet mens vara pinsamt, men faktum är att många som har fått sin mens tidigt, faktiskt tycker det är lite
hysch-hysch. Och tycker det är lite pinigt att få en provpåse med bindor.
Till råga på allt är det ju långt ifrån alla ryttare på en ponnytävling som ens börjat få mens!
Och jag vet inte om Always tror att bara flickor tävlar ponny, men det existerar faktiskt en och annan pojke också! Och hur tycker han om att få en provpåse bindor?!

Så Always sponsring av ponnytävling tycker jag var lite konstig om jag ska vara ärlig!
Det känns mkt mer vettigt när ett av Sveriges största bagerier sponsrar ett meeting, och alla startande får ett paket av det nya brödet, vilket jag fått flera ggr.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Dom kunde ju ha tänkt till kanske, men det är rätt lustigt att killar kanske fått bindor :devil:
 
Sv: Hderspriser på tävling?

De fick inga.
Klubben i fråga ställde kartongen med bindor vid sekretariatet med lappen "till alla tävlingsdeltagare som vill ha gratisprov".
Inte många tog ngt...
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Jag var en gång med om att som 2:a i klassen få 3:jepriset. När prisutdelaren såg att 3:an var en kille så blev det en snabb omflyttning av hederspriserna på prisbordet. De trodde väl att en kille inte var intresserad av schampoo och balsam :). Inte gjorde det mig något för han fick istället 'min' urfula porslinshäst med 'kinastuk', säkert värd mer än schampoot i och för sig men en typisk 'gömma i ett skåp och glömma bort'-sak.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

på en tävling skulle alla placerade få olika t-shirts, och jag antar att de hade bestämt i förväg vilka tröjor som skulle vara på de olika placeringarna, för på 4:e plats kom en kille som fick en ljusrosa tjejtop... :smirk:
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Täcken är ju alltid populärt, hästsaker i allmänhet! Men jag har ett helt gäng grimmor hemma som jag vunnit, samtliga väldigt fina - men dom är i strl FULL och min häst har COB! Lite trist, men men... ;)
 
Sv: Hderspriser på tävling?

:rofl:
Ja den blev han ju säkert jäääätteglad åt! :D

Annars så är ju det där med kläder ett aber. Inte alltid att storlekarna stämmer liksom.
Själv har jag som inte är "tjock" på ngt sätt, fått en träningsoverallsjacka med reklam på, som sitter mer än slimmat på mig! Inte den typen av plagg som ser ok ut i tight modell. :crazy:
 
Sv: Hderspriser på tävling?

precis, har även råkat ut för det där med storlekarna på hästgrejer också...Vann en dressyrtävling med min B-ponny och fick en grimma i full... :smirk: Han kunde använda den som sele typ... :D
 
Sv: Hderspriser på tävling?

sånt man kan ha användning för som vantar, strumpor, täcken, schabrak... Sen tycker jag även att pokaler är kul att få, även om man kanskke inte har så mycket praktisk användning för dem, mer än som blomkruka kanske?
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Detta tyckte jag var en bra tråd:) nu kan man få lite uppslag på vad folk vill ha. Kom med mer förslag. Nu skriver jag vad vi brukar ge: anteckningsböcker, kortlekar, tröjor, lite hästsaker, schampo och balsam. Sedan har vi även haft badcheckar, presentkort på mc donalds, grill, grillbestick, hårvårdsprodukter, skivor. På senaste DM fick alla vinnarna äppelgehäng om halsarna på hästarna istället för blommor. Mycket uppskattat av både ryttare och ponnyer. Var många som tog en smakbit:)
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Sele?! :rofl:

Jag vann en cobgrimma på en tävling för ett par år sedan.
Kändes "skumt" då det ju var en storhästtävling.
Min häst är en solklar "full size".
Döm om min förvåning när grimman passade! :eek:
Undrar hur stor full size är i den modellen? :confused:
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Hur funkar badcheckar? Är inte det "lokalt"? Svårt för en som åkt X antal mil att utnyttja det i så fall.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Jag tycker hästsaker alltid är kul. Enda gången jag blev lite besviken är när jag fick prispengar i stället för något pris. Det var 800 kr som 2:a pris. Jag hade gärna bytt ut dom pengarna mot något mindre pris, som en borste eller vad som helst. Jag tycker det är roligare med någon sak som minne från tävlingen. Fast nu så köpte jag ett shabrak och grimma till hästen för dom pengarna, så det blev ju ändå som ett minne från tävlingen till hästen.

När vi har tävlingar i vårt stall så har vi en gång om året då första priset är 2 biljetter till Globen Horse-show.
Annars brukar vi göra så att alla placeringar får välja från prisbordet vad dom vill ha, Första placering får välja först och andra placering som nr två osv. På det sättet behöver man inte fundera att den som får en viss placering att priset ska passa den som vinner t ex tjej / kille , ålder, storlek på häst osv. Och det är ju inte alltid så att den som vinner vill ha det pris som kanske ar dyrast och anses som bäst. På det viset så får ju faktiskt vinnaren välja det som denna vill ha allra mest.

Exempel på sånt vi brukar ha som priser, vi har ordnat lokala sponsorer som sponsrat med reflexer (alltid användbart), t-shirtar, collegetröjor, kepsar, miniräknare m. m. Fick tag i ett billigt parti med böcker: Jens handbok för unga ryttare, (den blev populär som pris).
En av mina kompisar tillhör en känd popgrupp, han brukar signera sina skivor, som också är populärt som pris.
Flera gånger när vi har Clear Round tävlingar så brukar vi ha så att förutom prisrosetten för en filfri runda, så får samtliga en reflex eller nyckelring eller något annat mindre pris, oavsett om man gått felfritt eller inte.
 
Sv: Hderspriser på tävling?

Tja en ful lampa som ser ut att ha blivit stueln på ett ålderdomshem blev jag inte så glad åt, min kompis blev inte heller så glad över ett par ridbyxor i extrem tjejmodell strl 38, han är är kille med strl 50.

Säckvis med morötter gillar jag, grimmor, täcken, lindor schabrak, grimsakft och liknade är alltid trevligt, borstar och sånt går bort.
 

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 863
Senast: Cambrie
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 264
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 776
Senast: a1agnlju
·
Tävling Kanske lite korkad fråga men aja... Har inte tävlat "ute" (utanför klubb) någonsin, och lär inte debutera i år heller, i alla fall inte...
2
Svar
26
· Visningar
4 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp