HDR Hopp extlusiv!?

Q

Qudexco

hej jag har hemma en HDR Hopp extlusiv på prov och den verkar passa och är hur go som helst att rida i och hästen verkar gilla den. men nu funderar jag på hur den är i längden så jag tänkte höra mig för lite! hareller har du haft en sån?? hur är den i längden?? vad tycker du om den??
 
Åh, din lilla fuskis!!! Precis en sådan sadel jag letat efter!.

Jag har haft precis en sådan du har under ca 5års tid och jag fullkomligt älskade den! Och det verkade även min häst göra, men hon växte ur den så till min stora sorg blev jag tvungen att sälja den. Nu letar jag efter både en HdR hopp Exklusiv och en HdR Dressyr Lyx, men det verkar inte som om allt för många har bomvidden 33 på sina sadlar. :crazy:

Det jag tycker att du ska kolla är bossorna. De kan variera lite i kvalitet. Kolla så att lädret är smidigt och bra så kan jag lova att du får en helt toppen sadel!
 
Men du kan ju specialbeställa en 33:a! Prata med Willab, som är generalagent för HdR-sadlarna.

Själv har jag en HdR hopp exclusive, som jag köpte i december förra året. Jag behövde en 18", så det blev en specialbeställning. Det tog ungefär fem veckor innan den kom, så det var inte särskilt lång väntetid. Tror att de tillverkas i bomvidd upp till 34, men att Willab bara har upp till 31 eller 32 i sitt standardsortiment.

Jag red flitigt i min HdR till att börja med (de första fyra månaderna) men sedan bytte jag stall. Eftersom det finns en fin ridbana tog jag Jensensadeln till heders igen och använder mest den numera. :D
Hoppsadeln har jag bara någon gång i veckan, men jag tycker väldigt mycket om den.

Immer
 
hej...
jag har en 18 tum med 30 bom på *nananana* hehe nej då men den är ju verkligen super.. vad kul att så många gillar den så jag kan köpa den utan att undra om den kommer falla ihop inom 1 veckas tid! MEN NI SOM köpt splitter nya av denna sort sjunker den mycket i manken?? vad fick du betala för din nya hdr hopp extlusiv??
 
Min sadel har INTE alls sjunkit ihop vid manken - jag hade nästan önskat att den gjort det eftersom den har en tendens att "ligga i bakvikt". Jag ska beställa hem sadelmakaren nu och be henne ta bort lite stoppning framtill i sadeln.

Min sadel kostade 8300:-.

Immer
 
hihi min kostar 8200kr hihi 100 kr billigare hihi (ida övertrött) ok vad bra...tack för ditt snabba svar ;)
 
Jo jag vet, men jag ska ha råd också. Letar begagnat när jag har råd med det och hittar jag inget får jag beställa "nytt" när jag har råd med det. :crazy:
 
men du jag har för mig att jag såg en beg på annons sidorna i typ förrgår eller nått!! springer och kollar....
 
nehe...hittar den inte men VET att den var där ju!!! är nog bortagen :cry:
 
Just nu har jag köp planerna på is. Kankse får tag i en sadel som jag vill ha väldigt mycket (barocksadel), men om jag inte får det får jag börja leta annan sadel igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 189
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp