Bukefalos 28 år!

Hederspriser

Sv: Hederspriser

Jag vann en grimma i en LB en gång med en C-ponny med stort huvud då fick jag en shettisgrimma :p
 
Sv: Hederspriser

de va säkert den biligate grimman dom kunde hitta som endå var snygg. Små grejjer brkar ju va billiga :p
 
Sv: Hederspriser

Jag har fått sånt där kricketspel, muffinsformar i plåt, väskor och kaffetermos bland annat - inga speciella saker. Visst är inte alla saker speciellt "roliga" i sig, men de kan man ju alltid ge bort vidare till nån annan :D
 
Sv: Hederspriser

Förresten har jag också vunnit en midjeväska från Agria - stor var den också! Har aldrig använt den... Men midjeväska i sig är jag inte orolig för att den ska fastna i sadeln eller ngt, jag tror nog den går sönder på något sätt ändå OM det skulle hända (minimal risk) Man kan göra sig illa på så mycket annat ändå! ;)
 
Sv: Hederspriser

Aah, vi har nog likadana väskor.
JAg blev typ skitsur, alla andra fick värsta fina priserna.. Täcken, shabrak, blommor, rykt-set, grimma och grimskaft. och sen fick jag en magväska.

Men wtf jag blev juh bara 6a så :p :angel:
 
Sv: Hederspriser

jag har fått en kepps som de stod "port of södertälje" på, en svart t-shiirt, ett uppblåsbart nackstöd, en nyckelring, två ljusstakar, mm. ja blir glad för allt ja får, allt kommer till använning. skulle vara roligare att vinna typ keppsar med rolig text på, blommor eller nått sånt. fast bästa skulle ja va en biobiljett!!
 
Sv: Hederspriser

Hehe, en stor chipspåse :p
Men, men.. Man blir väll glad ändå
(och speciellt resten av familjen njöt av chipset på hemvägen som tog ca 5 h)
 
Sv: Hederspriser

Engångskamera fick jag vid ett tillfälle. Tog det som en pik och räckte snabbt över den till käre far på läktaren som tog samtliga 24 bilder på prisutdelningen :D
Godispåsar har man ju fått när man tävlade på ridskolan. Tycker dock att det är tråkigt. Det hade varit roligare med en billig ryktsak eller liknande istället. Godis äter man ju bara upp och sedan är det priset borta :banana:

Apo
 
Sv: Hederspriser

*lånar*

En kompis till mig fick en sån där finask till snusdosor i mässing, med ett Sverigemotiv på. Vi gick nog i 7:an och det var ponnydressyr.

Hon vann båda klasserna och har nu två fina snus-askar i fall hon vill börja snusa nån gång :D
 
Sv: Hederspriser

6 ölkupor - på en ponnydressyrtävling..........

Sedan har jag även fått 1 locktång och 1 kastspö inkl rulle, odck inte på samma tävling men även det som ponnydressyrryttare....
 
Sv: Hederspriser

förr förra helgen vann jag ett badlakan.
tvåan i klassen vann en sopkvast, rätt fin.
rätt användbara grejer dock.
helgen innan d vann jag en tröja från mountain horse.
 
Sv: Hederspriser

Har väl vunnit en del skumma saker... ett smörgåsjärn tillexempel? :confused: Och en dörrstopp? Och så en mängd grimmor, naturligtvis i fel storlek och så har jag vunnit en mängd olika kepsar med fula tryck på... :crazy: Men jag blir oftast glad för allt jag får iaf, något kan det ju vara bra till och det är kul att få saker! :)
 
Sv: Hederspriser

Jag vann ett jättefult ljus som såg ut som en pupa med en häxa som stog på den... :rofl: :rofl:
 
Sv: Hederspriser

Ibland blir man förvånad på andra hållet, vann en 110 lokal alltså var det hederspriser - fick ett helset prestige läderskydd (alltså ca värde 2000:-), alla priserna var värdefulla den som kom 6:a fick fodertillskott (värde 450:-). Lite roligt när man dagen efter rider på deras regionala och i 120 är prispengarna (700:- - 500:- - 300:- - 200:- och 120:- till övriga plac) Klart lönsamt att vinna de lägre klasserna istället.

Genom åren har man ju vunnit allt mellan himmel och jord som hederspriser men aldrig något så värdefullt. Kan någon sedan förklara varför segertäckena nästan alltid är 135 cm på storhästtävlingarna är ju dock inte särskilt ofta de stora hästarna har denna storlek. Idag har ju nog majoriteten av tävlingshästarna (är ju ofta närmre 170) 155cm så det vore ju lite smartare att ha denna storlek, för stort täcke går ju alltid men två storlekar för litet har man ju inte så stor nytta av precis.

Något jag tycker är trevligt är när de även tänker på hästen på prisutdelningarna, har en del gånger varit med om att hästen fått säck eller liten påse med morötter andra har haft en påse äpple. På en unghästtävling jag var på för ett tag sedan fick alla unghästar ett äpple när de gick ut från banan (alltså det gavs till ryttaren).
 
Sv: Hederspriser

De tänker på mig, min lilla plutt häst drar bara 135 i täcken :p :D
 
Sv: Hederspriser

Min syrra vann en LA och fick en ganska stor buckla (30cm hög kanske...) på en tävling vi var på. En sån ville ju jag också ha så nästa dag lånade jag hennes ponny och vann också LA:n. Glad i hågen tyckte jag att nu skulle jag också få en sån fin buckla! :) Jag fick en get. :smirk: Visserligen var det en stor(!) hälsingebock som det stod "Hudikhoppet" på eller så. Och även om den var fin så... Jag fick en get.
 
Sv: Hederspriser

jag har alltid fått välja hederspris... 1:an väljer först, sedan 2:an osv. fungerar super :)
 
Sv: Hederspriser

en GET :eek: :o :eek: :crazy:
En riktig, livs levande eller?!
Höhö
 
Sv: Hederspriser

:rofl: Nej, den var gjord i trä. :D En Hälsingebock. Är inte de rätt kända? :confused: De är som Hälsinglands Dalahäst ungefär... :)
 
Sv: Hederspriser

Min första tävlig jag var på vann jag och då fick jag en väckarklocka i form av en lila plastblomma :D Som var trasig...

En annan gång fick jag ett brunt pullarträns i storlek ponny på en storhäst dressyrtävling :D

Annars har jag nog fått rätt vettiga saker. Shabrak, lindor och täcken och sånt. Men ibland är det i rätt roliga färger.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 412
Senast: Jenny
·
Övr. Djur Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: Soppan
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 183
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp