hej igen rädda/skygga katter?

S

soffan92

hej det var jag som skrev för ett tag sedan om att jag har hämtat hem två katter på 2 år. jag har nu haft dom i 2 veckor lite mera men dom gömmer sig fortfarande dom äter och gör sina behov på nätter och när vi är borta är rädd att dom inte trivs hos mig.men det har gått lite framåt om dom får ligga på sitt gömställe så går det i bland bra om man klappar dom men inte ofta. jag har till och med en gång kunnat ta upp en katt och lägga henne i sängen och gosat ett tag men a det händer inte ofta som sagt. vad tycker ni att jag ska göra ska jag lämna till backa katterna eller fortsätta kämpa?

Mvh Sofia :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hej igen rädda/skygga katter?

Ni tycks ju ha gjort framsteg på de här veckorna så jag säger; fortsätt kämpa! Det ger sig med tiden.
 
Sv: hej igen rädda/skygga katter?

ÄR du villig att kämpa så kämpa på!

Skygga katter är faktiskt härliga att äga. För när de väl kommer fram till dig och vill kela, då VET du att det är just DIG de vill kela med och ge dig sin kärlek, de kelar inte med vem som helst bara för att man råkar passera förbi.

Jag vet inte hur mycket du vet om fostran av skyggisar, så därför skriver jag inte så mycket just nu. Försök gärna med sökfunktion.... Kan du engelska så ett www.thecatsite.com, deras underforum för Caring for strays and ferals ger många tips.

Ett tips är också en Feliway-diffuser. Köpes på veterinär-mottagning eller via Apoteket, faktiskt (de beställer in via Djurapoteket).
Feliway gör att de känner sig tryggare och mindre stressade.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hej igen rädda/skygga katter?

PS. De är VANLIGT att riktiga skyggisar tar tid, det måste man alltid räkna med. Tänk inte en vecka, tänk minst en månad. Tre månader är realistiskt. Fast det borde inte ta mer än så om det inte är riktiga feraler (=utefödda, vuxna skyggisar). :)

Men de är ju inte aggressiva, så det är väl inget stort problem för dig?? :)


Sänder positiva vibbar!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 860
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 177
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp