Helgtråd!

Byta däck på bil och hästtransport. Sen flyttpacka. På måndag hämtar vi nycklarna till nya lägenheten!
Härligt, ska göra något liknande. Har redan fått mina nycklar och ska packa det sista ikväll och imorrn, sen flyttar vi imorrn och på söndag byter jag nog däck på personbilen. :)
 
I dag stallfix. Dax att släpa ut thermobarerna samt även dax att komplettera med hö i hagen. Sen blir det nog till att fylla massa höpåsar som räcker till nästa helg. Så skönt bara göra det en gång i veckan.
Men börjar dagen med lite kaffe.
 
Hörrni, vad hände med tips för min middag? Lite dålig anslutning här tycker jag allt!:cautious:

Detta tänkte jag göra:
Förrätt: Brieost med valnötter och honung i ugnen samt ruccola
Huvudrätt: Fyllda paprikor med färs och något vid sidan om?
Efterrätt: Mjölkchokladspannacatta med hallonmousse
 
@Emtherlia Matlagning är inte min grej :angel: Förrätt och efterrätt låter goda båda två, paprika tycker jag inte om så jag har tyvärr inga tips där :D

Jag förstår att du är evinnerligt tacksam över min fantastiska feedback :laugh:
 
@zassoo Problemet är ju att jag inte är bra på att laga mat heller:laugh::laugh: Så troligen kommer middagen bli skitäcklig, men det är tanken som räknas, right?:p
 
Jag borde nog göra något vettigt nu... :cautious: Solen har vågat sig fram så jag ska nog sticka ut på en kort promenad innan jag susar ner till affären och ser till att det finns något att äta i helgen.
 
@zassoo Ta till vara på solen! Här har det regnat i 4 veckor nu och idag blir det inte bättre :(

Åh, om vi ändå kunde fått ert regn :( Det har regnat bara en handfull dagar de senaste MÅNADERNA vilket betyder att vi som har egen brunn har extremt dåligt med vatten. Alltså verkligen jättedåligt. Grannarna borrade ny brunn i panik förra helgen eftersom det bara kom luft ur kranen, vi har lite vatten men vågar varken duscha eller tvätta kläder hemma. Så jävla okul. Och nu ska det vara minusgrader framöver :meh: :cry:
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 211
Mat Brewskival (ölfestival) i Helsingborg i helgen, någon mer som ska gå? :banana...
Svar
4
· Visningar
482
Senast: Snubbelfot
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 162
Senast: Bon
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
416
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp