Helgtråd!

Borde städa en massa både ute och inne men igår hämtade vi särbons nya glasögon samt gjorde en shoppingrunda=dagen försvann. Idag är det skittrist väder, särbon sjusover som vanligt :D och jag hänger här (istället för att göra det som jag borde).

Ikväll ska vi till minneslunden och tända ljus :heart
 
Vad härligt det låter! :)

Det är det! :love: Fast jag har lite småsvårt att sitta kvar, undrar hur det känns när vi höjer ett par dm till... :p

100418-004_93686781.jpg
 
Jag har mysig hemmadag där jag fått mass admin gjort - har beställt hem en ny telefon, betalat CSN, beställt nytt EHIC och köpt och lagat mat. Ikväll - 5 November är Bonfire night här, till minne av Guy Fawkes försök att spränga parlamentet, så jag och några vänner ska åka ut till en brasa vid stallet där en av dem har sin häst - hoppas det blir en mysig och fin kväll :)
 
Jag har ägnat dagen åt nytt lass flyttkartonger som anlände igår.
Lite spännande att öppna kartonger jag packade för 6 mån sen i min lght som sen bara stått där. Mycket saker man glömt att man hade..
Och så har jag gått prommis i skogen med hästen. Det är så härligt att få lov att vara i skogen med häst överallt här.
 
Vilket hopp!
Tror aldrig jag sett en så atletisk fjording innan - har du några uppsuttna hoppbilder? Hur högt är det på bilden?

Tyvärr är det dåligt med uppsuttna hoppbilder då jag är själv med hästarna. Har bara typ 30-40 cm och då hoppar hon ju inte.

Hindret på bilden är 1,10 och hon var tre år. :)
Jag tror dock inte jag någonsin kommer våga hoppa så högt... ;)

Hennes pappa tävlade msv som D-ponny och hoppade även 1,50 på en uppvisning, så hon har lite att leva upp till. :angel:
 
Tyvärr är det dåligt med uppsuttna hoppbilder då jag är själv med hästarna. Har bara typ 30-40 cm och då hoppar hon ju inte.

Hindret på bilden är 1,10 och hon var tre år. :)
Jag tror dock inte jag någonsin kommer våga hoppa så högt... ;)

Hennes pappa tävlade msv som D-ponny och hoppade även 1,50 på en uppvisning, så hon har lite att leva upp till. :angel:

Jag red en sån fjording som ung. Dock red jag dressyr.
Han hade vunnit msv hopp för stora hästar och hade fler plac.
Han var hoppad runt 150.

Jättehäftigt med tanke på hur han var byggd.
 
Bakat och ätit pepparkakor och druckit glögg.
Promenerat hem i snöblandat regn och blåst.
Sitter i soffan med Linus och tittar på Lewis.
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 211
Mat Brewskival (ölfestival) i Helsingborg i helgen, någon mer som ska gå? :banana...
Svar
4
· Visningar
482
Senast: Snubbelfot
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 162
Senast: Bon
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
416
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp