Helklippning?

W

Wobbler

Hur klipper man hästen när man klipper helklippning?

Klipper man även huvud och ben då?
 
om man vill. En del sparar huvud (inte alla hästar som uppskattare det), en del klipper allt. Samma med benen.
Jag brukar klippa halva huvudet (vid ganacherna, så att "linjen" inte syns så väl när hästen har träns på sig)
 
Måste bara tillägga..... Det är hemskt fult om man inte klipper fram till kindbenen, men låter hela huvudet vara... Ser ju helt oproportionerligt ut, hästen får ett jättehuvud! :crazy:

Hästen bryr sig ju inte om det, så det är ju inte farligt så, men om hästen är snäll att klippa, så blir det väldigt mkt snyggare om du klipper halva huvudet! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: AW
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Grazing
·
Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 766
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
895
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp