Help me!!!

L

Lainee

Alltså shit! vad ska jag göra? Mina två katter bråkar. Våran kattunge är snäll men mamman är så agrisiv mot honom så hon bitter honom och morrar! Men vad ska jag göra åt det??? Jag har kollat alla blogger men inge svar, och glöm det att jag säljer nån av dem!!!! HJÄLP MIG!!!! :confused:
 
Sv: Help me!!!

Är båda kastrerade? Min Yoga hade väldiga problem med att Abbie stannade kvar efter leveranstid så att säga och först när jag kastrerade Yoga blev det bättre.
 
Sv: Help me!!!

Är det riktigt illa så får du börja med att sära på dem, helst med nätdörrar så de fortfarande ser varandra men lämnas ifred av den andra.
Hur gammal är kattungen? Vid en viss tidpunkt börjar mamman stöta ifrån sig ungarna då de är klara att flytta hemifrån, det kan/brukar gå över efter en tid om man ser till att problemet inte förvärras genom att bo för trångt eller på annat sätt provocera katterna att reta sig på varandra.
Kastration låter också som en bra idé.
 
Sv: Help me!!!

Alltså shit! vad ska jag göra? Mina två katter bråkar. Våran kattunge är snäll men mamman är så agrisiv mot honom så hon bitter honom och morrar! Men vad ska jag göra åt det??? Jag har kollat alla blogger men inge svar, och glöm det att jag säljer nån av dem!!!! HJÄLP MIG!!!! :confused:

Hur gammal är kattungen?
Det är inte alltid guld och gröna skogar då man sparar en kattunge från kattmammans kull. Första kattunge jag spara så kunde inte kattmamman + kattungen vara i samma rum utan att kattmamman gick till anfall. Det tog flera månader innan de kunde vara i samma rum + ytterligare ett tag innan hon accepterade att dottern var kvar. Nu ligger de ofta tillsammans=)

Ska du ha kvar båda krävs de en hel del jobb och pussel.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 851
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp