Helskodda/Knäskodda?

G

Goblin

Jag undrar vad ni tycker är bäst - helskodda ridbyxor eller knäskodda?
/Ylle
 
jag klarar inte av helskodda :crazy: hu så obekväma man kan ju inte röra sig i dom! först kommer man inte upp sen kommer man inte av :D

nej jag föredrar knäskodda :)
 
Knäskodda, helt klart.
Jag gillar inte alls helskodda, tycker man tappar lite känsla i dom.
Sen är knäskodda lättare att sköta om... :angel:
 
Föredrar också helskodda och helst med skinn.
Synd bara att de är så j***a dyra :devil:
 
Beror mest på hur själva ridbyxan är. Hittills har det bara blivit ett par helskodda som jag ångrar att jag köpte beror
lite delvis på skoningen. Annars har jag bara knäskodda (tygförstärkta knän) ridbyxor.
 
beror helt på vad jag ska göra..

oskodda när det är varmt.
helskodda vid dressyrträning om det inte är för varmt.
 
Jag hade använt helaskodda om dom inte varit så j-vla dyra! Jag använder bara knäskodda, tyg. Mycket billigare!!
 
Jag har knäskodda..har alltid hafft det!
men jag fattar inte varför du säger att du "måste ha helskodda eftersom du har chaps"? QUE?¨...man kan ha knöskodda när man har chaps också!..hallåååå....
 
Knäskodda el.oskodda helt klart. Jag tycker det e obekvämt med helskodda å så blir det inte lika bra känsla...man sitter lixom fast.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
903
Senast: MiniLi
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: Oknytt
·
Utrustning Är det någon som har tips på knäskodda ridtights med bra fickor där man kan förvara mobil, plånbok, nycklar m.m. utan risk att tappa det...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
512
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp