Bukefalos 28 år!

Helskodda ridbyxor

Miran

Trådstartare
Letar nya ridbyxor, vita till tävling. Vill ha dem helskodda och inte med för låg midja. Gillar Pikeur Lugana, så den typen. Men finns det några andra som är lika bra men kanske något billigare. SÅ ofta tävlar jag ju inte ... Någon som har några tips? Vilka är era favoriter.

Skoningen på mina gamla förvandlades till sladdrig frotté efter senaste tvätten ...:)
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Jag köpte i vintras ett par vita helskodda Lugana för 1195:-. Hööks har väl motsvarande för 7-800:- och jag har haft ett gäng Hööksbyxor som jag varit nog så nöjd med, men när jag får på mig Pikeur så fattar jag ändå varje gång varför de kostar mer;). Så den femhundringen extra år så värd det även om jag heller inte startar mer en kanske fem ggr/år:).

Ett tips är att passa på och leta fynd i Falsterbo eller i samband med ngn annan större tävling. Märken som Cavallo och EuroStar som inte är så "inne" just nu brukar man kunna fynda då!
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Jag köpte i vintras ett par vita helskodda Lugana för 1195:-. Hööks har väl motsvarande för 7-800:- och jag har haft ett gäng Hööksbyxor som jag varit nog så nöjd med, men när jag får på mig Pikeur så fattar jag ändå varje gång varför de kostar mer;). Så den femhundringen extra år så värd det även om jag heller inte startar mer en kanske fem ggr/år:).

Ett tips är att passa på och leta fynd i Falsterbo eller i samband med ngn annan större tävling. Märken som Cavallo och EuroStar som inte är så "inne" just nu brukar man kunna fynda då!

Jag bor lite avigt till ur shoppingsynpunkt och hatar dessutom att prova kläder. . Lugana har jag hittat vita men bara i strl 80. Är det 40 med långa ben, eller har jag fattat fel?
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Jag har ett par crown och efter första tvätten var de super noppriga.......
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Hööks Excellent är jättesköna i passform och prisvärda..Kasserat ett par som blev för slitna men har nog fyra par:)..( Två vita )
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Nu rider jag inte ridbyxor längre men på den tiden jag gjorde det hade jag båda pikeur och hööks CRW tyckte att de var lika bra och satt gott på även om de skiljer en hel del i pris
 
Sv: Helskodda ridbyxor

Köpte ett par Catago som är helskodda, med resår nertill som är jättebra. Har dock inte tvättat dem så kan inte svara för hur de blir efter många tvättar. Kostade under 1000-lappen också.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: WBanna
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
618
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
926
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp