Vita ridbyxor med helskoning

Freazer

Trådstartare
Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning?
Exakt alla ridbyxor verkar ha silikon nuförtiden och jag blir tokig. Vill ha klassiska helskodda ridbyxor som inte är genomskinliga och inte har silikonskoning men behöver tips om vart jag kan hitta detta? Om det ens finns kvar att köpa?
 
Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning?
Exakt alla ridbyxor verkar ha silikon nuförtiden och jag blir tokig. Vill ha klassiska helskodda ridbyxor som inte är genomskinliga och inte har silikonskoning men behöver tips om vart jag kan hitta detta? Om det ens finns kvar att köpa?

Pikeur Laguna?
 
Är det ”Grand prix” modellen du menar då? Har du dom själv? Nöjd isåfall?
Jag har dem och är väldigt nöjd! De är åt det lite tjockare hållet och är rätt fasta i tyget, men tycker att de sitter väldigt bekvämt. Min kroppsform är lite åt kraftigarr lår, smal midja-hållet och tycker dessa funkar fint
 
Åååh, varför finns de inte att beställa?!?

Köpte ett par helt suveräna ridtights på decathlon i Portugal. Dessa byxor såg ju precis lika trevliga ut
Det fanns dock andra såg jag, står det bara skoning i beskrivningen så är det vanlig, annars står det silikon :up:
 
Horze har i alla fall ridbyxor i andra färger med annan skoning än silikon och borde ju ha vita också då tänker jag? Upplever den modellen jag har (beige färg) som höga i midjan.

Jag gillar dock inte mina, är en söm på insidan av låret som skaver något jävulusiskt, men det kan ju vara just mitt exemplar. Jag har överlag problem med byxor eftersom jag har korta ben och det blir så mycket tyg på dem som pösar sig. Det är ett problem jag har även med vanliga byxor/jeans men det blir mer påtagligt med ridbyxor när de dessutom ska gå ner i ett par ridstövlar.
 
Horze har i alla fall ridbyxor i andra färger med annan skoning än silikon och borde ju ha vita också då tänker jag? Upplever den modellen jag har (beige färg) som höga i midjan.

Jag gillar dock inte mina, är en söm på insidan av låret som skaver något jävulusiskt, men det kan ju vara just mitt exemplar. Jag har överlag problem med byxor eftersom jag har korta ben och det blir så mycket tyg på dem som pösar sig. Det är ett problem jag har även med vanliga byxor/jeans men det blir mer påtagligt med ridbyxor när de dessutom ska gå ner i ett par ridstövlar.
Ja jag brukar få vika upp mina ridbyxor från horze (och hööks) nästan en dm. Sjukt långa!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Vad finns det för alternativ om man vill ha vinterfodrade vita ridbyxor/tights? Jag har ett par vita tights från Alequi men nu när...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp