Helskodda ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare guzzi my love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 57
  • Visningar Visningar 2 993
Sv: Helskodda ridbyxor

knäförstärkta använder jag, ska väl köpa mig några par helskodda, det är skönt att rida i tygförstärkta i syntetsadeln, men i lädersadeln vill jag ha helskodda tror jag :)

mina är bara knäskodda.. Duger bra till min hobbyridning. :rofl:

Jag måste nog gå emot strömmen lite och säga att jag tycker att vanliga knäskodda känns bättre att rida i än helskodda. Iofs håller nog de helskodda bättre, men i de ohelskodda så kan man lättare placera sig lite som man själv vill, i stället för att sitta som fastklistrad där man hamnar.

För det mesta och helst oskodda men knäskodda går det med. Helskodda gillar jag inte.

Alltid helskodda förutom på sommaren då brukar det bli bara tygförstärkta vid knäna. Och om det är barbacka ridning mjukisbrallor.

Jag tycker inte att det är så stor skillnad, jag rider i både och. Men bäst tycker jag om att rida i mysbyxor:D

Helskodda manschester är mina absoluta favoriter!

Jag rider alltid i helskodda ridbyxor. Helskodda är absolut snyggast och som jag ser det håller de längst också :D
(Märken som gäller: Anky, Euro-Star, Pikeur samt Cavallo)

Jag rider i helskodda.
Hade gärna haft oskodda, men de håller tyvärr inte så länge.:mad:

Immer

Använder enbart helskodda. Oskodda sliter jag ut på nolltid, och det blir hemskt oekonomiskt att behöva köpa nya stup i kvarten.

Tycker inte att jag sitter så "fast" i sadeln i mina helskodda som vissa verkar göra, jag kan lätt ändra position i sadeln utan att lyfta på rumpan. Har i och för sig endast syntetskodda byxor, kan tänka mig att skinnskodda har mer grepp.

*lånar*

Hur i hela fridens namn sitter ni och gnider er om ni sliter ut ett par oskodda så fort?

Vet inte varför men på senaste tiden har jag bara köpt helskodda. Det är nog för att jag tycker att dem är väldigt bra men dem är ju också snyggast! :d

Har ett par och de används som "jobba i stallet" och barbacka ridbyxor så det är kanske därför :p tycker att ett par helskodda är mer bearbetade på något sätt i sömmar osv.

Rider bara i helskodda! Har ett par med mocka som är apselut bäst! Man sitter verkligen still i sadeln!

Bara helskodda både på hemmaplan och tävling, älskar det bra stödet amn får! :D men däremot äger jag ett par ridbyxer som inte är skodda någonstansm don duger att ha när man bara ska vara i stallet och göra anndra saker som, longera,tömköra, ellergå promenad, när jag inte vill annvända mina dyra fina helskodad! :smirk:

Mina slits inte hårdast när jag sitter i sadeln, de slits när jag går. Har en del extra vaddering på insidan av låren som gör att byxor skavs sönder just där.

Sätet slits väl dock också en del eftersom jag gillar att rida långt - tre-fyra timmar i sträck i sadeln hör inte till ovanligheterna.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 913
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer