Helt hypotetiskt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 4 707
Om Bonzai H var ett sto, med alla sina meriter, hade du betäckt trots hans exteriör?

http://www.tidningenridsport.se/Global/Scaled/520x2000x2/Global-Bilder_november_2014-bonzai.jpg

Svår fråga.... meriterna säger ja, men exteriören nej. Så ett nej får det bli där.... hade inte vågat chansa

Men en fråga jag ställer mig är om VARFÖR han ser ut som han gör? är han en på miljonen och att det inte är något som skulle nedärvas? eller är hans vanskapta exteriör (väljer att säga vanskapt för hans kropp är ju allt ifrån önskvärd som sporthäst) något som nedärvts och han helt enkelt fick oturen att få det extrema av många olika "små defekter"?

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Murray
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 891
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 543
Senast: Marty
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har... 2
Svar
35
· Visningar
5 617
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka